Crescent Primo
Ny på markedet og derfor er det lidt underligt, at den ikke er smartere i designet. Har todelt styrepult som gør at både føreren og passagereren sidder beskyttet mod fartvinden og der kan fås en agterkaleche. Men konsollen og instrumentpanelet er direkte kedeligt og primitivt.
Den tværgående agterbænk giver dårlig sidestøtte. Forude har båden en stor U-formet siddeplads. Her er masser af siddepladser, men pas på maksimum vægten! Båden bliver hurtigt for tung i stævnen. Fordækket har en bred, ny form, der letter ombordstigningen. Bænkene er kraftigt afrundet på forkanten, hvilket gør at man lettere glider rundt. Hynder leveres som ekstraudstyr og er pengene værd. Det samme gælder hynden til solsengen. Der er store stuverum under bænkene. Denne båd er meget rummelig. Fribordet er forholdsvis lavt og det skal man tage hensyn til. Et klart minus er at passagererne sidder på tværs at sejlretningen på bænkene forude. Det giver ekstra belastning af ryggen ved urolig sejlads.
Sejlegenskaber
Finish og kvalitet er ikke optimal og ligger langt efter Askeladden og Yamarin. Med produktpleje kan man hæve båden meget, men den overrasker til gengæld i fart. Båden kommer hurtigt op og plane og viser sig som en sødygtig ny båd. Den er let at trimme, sejler sikkert med en snert at sporty egenskaber. Den suser elegant over moderater bølger og lander acceptabelt efter en lille lufttur. Normale sving er barnemad og båden har ingen dramatiske overraskelser ved provokerende slalomsejlads. Flot af denne båd og så har den en konkurrencedygtig pris. En af testens bedre både når det gælder sejlegenskaber.
Crescent Primo
Længde/bredde: 4,88/2,03 m
Vægt: 430 kg
Motor: Yamaha F40 4-takt. Topfart 30 knob 40 hk
Pakkepris: Excl. leveringsomkostninger 95.903 kr.
Producent/importør: Cremo,
+ Mange siddepladser
+ Sejler godt
+ Funksionelt fordæk
- Lidt sidestøtte på bænkene
- Finish
- Bør friskes op med farver