Groupamas store sats

Artikelindeks

 


Op mod 6x3 meter skal udskiftes i stævnen på Sanya – en reparation der tager tid. Foto: Andres Soriano/Team Sanya/Volvo Ocean Race.


Undrer sig over båd-valg
Allerede efter ét døgn havde 2 både suspenderet sejladsen – Abu Dhabi med en knækket mast og Sanya med hul i skroget. Et hul der givetvis opstod efter kollision med noget i vandet, men Stig Westergaard undrer sig alligevel over holdets valg af ”brugt-båd”.

”Man kan undre sig lidt over at Sanya valgte den gamle Telefónica-båd. De to spanske både var til sidste VOR bygget til marginalerne med mindre kulfiber for lavere vægt. Styrkemæssigt var det ikke den båd jeg ville have valgt,” understreger Westergaard der er den mest erfarne danske VOR-sejler.

For dyrt at være med
For kapsejladsen er det et stort tab med kun 4 kapsejlende både pt. Stig Westergaard så gerne at VOR-organisationen havde gjort mere for at få flere deltagere.

”Det er synd med så få deltagende både. VOR har ikke været dygtige nok til at minimere omkostningerne. Bådenes design og konstruktion er uinteressant for Hr. og Fru Jensen og der er for meget dyr udvikling. One-design både er måske vejen frem.”

”Jeg håber VOR lærer noget af dette til næste gang,” slutter Stig Westergaard.

Her opsummeres dagenes indtil nu i Volvo Ocean Race. Sanya-skipper Mike Sanderson beskriver risikoen for at synke og skadernes omgang:

http://volvooceanrace.com







★ Artikel

★ Lamineret cockpitarm og timevis af lakering

★ Interview & Portræt

★ Portræt: Ny kaptajn ved roret i Dansk Sejlunion - Anders...

★ Test af motorbåd

★ Test: Bayliner V20 - Sjov og rummelig

★ Artikel

★ Vendée Globe: Nedtælling til verdens hårdeste...

★ Artikel

★ Rita IV: En konge værdig

★ Test af motorbåd

★ Test: Delphia 10 Sedan - Slowboat til gode oplevelser

★ Interview & Portræt

★ America's Cup: Dansk civilingeniør stadig en af de mest...





Udvalgte artikler *


Produktnyt

Hvis der er noget vi glæder os til...

USA: GM ind på markedet for e-motorer

Der er en ny kat i byen