”Starten i Singapore var ikke så afgørende som en start i mere stabile forhold vil være. En god start kunne hurtigt forvandles til en midterplacering, men de gange hvor en god start gav mulighed for at sejle frit gav det en stor fordel hvis man kunne se hvor det næste tryk kom fra.”
Er det blevet mere risikofyldt, specielt i start og mærkerundinger med 12 både ?
”Farten og trafikken har helt sikkert gjort specielt mærkerundingerne meget tætte og med mulighed for kollisioner. Det var selvfølgelig ikke nogen fordel at kollidere. Det er ikke blevet lettere, men ikke så svært, at det er blevet uhåndterbart. Extreme Sailing Series rykker grænserne for sejlsport, og det kommer nok også til at ske på dette område.”
Hvordan kommer I til at forberede jer til den næste Act i Oman, således at kan komme op og blande jer i topstriden ? Hvad kommer I til at fokusere på ?
”Vi skal have analyseret os frem til fejlene via video analyse og Sailing Analytics. Derefter vil vi forberede os specifikt på de forhold vi kommer til at møde i Oman. I Singapore var specielt positionering og fart et problem for os, mens der også var noget at forbedre på at læse skiftende bedre og komme mere stabilt med i starterne.”
Extreme Sailing Series Act 2 sejles den 19.-22. marts i Miscat, Oman.