Skidt at være ’skudræd’ i Assens

Artikelindeks

 

Så skriver den gode hr. Lorenzen: - De seneste år har der ikke været meget udvikling, men i højere grad konsolidering under Anders Kristensen. Det skal man ikke kritisere ham for, det var den opgave han fik af bestyrelsen. Anders Kristensen har været en "embedsmand i funktion".

Hvorfor behovet for denne "konsolidering"?

Lorentzen har selvfølgelig selv svaret: - Vi (altså KDY) blev ramt af finanskrisen, hvorefter oprydningen blev nødvendig. Undskyld, men finanskrisen skal altså ikke have al skylden, Var Morten Lorenzen – om end næppe eneansvarlig, så i hvert fald den daglige ansvarlige direktør, dengang klubben kørte økonomisk af sporet?

Morten forsvandt med raketfart ud af KDY, og klubben har siden været på fallittens dødskurs. Men KDY har også et stærkt bagland, med mange både indflydelsesrige og økonomiske stærke, engagerede klub medlemmer der holder af sporten og klubben. Ellers havde der heller ikke været nogen direktør stilling til Christian, måske heller ikke nogen royal klub længere? Det forholder den gode Morten sig ikke til?

Læs også: En 'Stein Bagger' eller kaos ved håndvasken? (kommentar af Lassen fra okt. 2010, red.)

Skal Anders Kristensen og den siddende bestyrelsen ikke have lidt af æren for skabe økonomisk ro på bagsmækken, så Christian Lerche nu kan begynde turen på at skabe verdens bedste klub inden for vandidræt?

Kun 25 sømil mere

Onsdagen gik fra Assens i strålende solskin og halvvind. Solen fortsatte, men vejrguderne var åbenlyst knotne. Lige så snart Frederikke og deres udsendte havde planlagt opsætning af storsejlet, fik i modvind. Og mod broerne også ekstrem modstrøm, så jeg havde gerne taget et stop for natten i Strib, men Frederikke mente vi sagtens kunne tage den sidste strækning – kun 25 sømil, hvorefter hun tog sig en lur. Jamen kl. 20.30 var vi i havn på Endelave, takket være gode og hjælpsomme sejlere fik vi også parkeret "Miss Saigon". Den lokale pølsemand, fjernede den værste sult – bare ved at se på hans pølser. Så resterne fra i går, pasta med laks klarede aftenmanden.

Herom senere, nu fortæller min PC, at den er nede på 5% batteri, telefonen brokker sig også. Udfordringen er, at vi kom for sent til at få landstrøm – store krise på det lille skib.

Nå, det løser sig vel? I morgen sejler vi til Samsø. Forhåbentlig en sejltur, med masser af små oplevelser du gerne vil læse med på?

Fortsat god sommer, måske ses vi i Ballen?

_/)_/)_/)_/)_/)_/) ... Læs også fra Lassens sommertogt:

Verdens ende nr. 2 – godt at jorden ikke er flad!

Underligt som redaktører anlægger de samme vaner

Paparazzien er muret inde og lugter fælt

Selv fluerne flygtede

Singlehand sejlads er kommet for at blive

To tosser på transport togt







★ Artikel

★ Lamineret cockpitarm og timevis af lakering

★ Interview & Portræt

★ Portræt: Ny kaptajn ved roret i Dansk Sejlunion - Anders...

★ Test af motorbåd

★ Test: Bayliner V20 - Sjov og rummelig

★ Artikel

★ Vendée Globe: Nedtælling til verdens hårdeste...

★ Artikel

★ Rita IV: En konge værdig

★ Test af motorbåd

★ Test: Delphia 10 Sedan - Slowboat til gode oplevelser

★ Interview & Portræt

★ America's Cup: Dansk civilingeniør stadig en af de mest...





Udvalgte artikler *


Produktnyt

Hvis der er noget vi glæder os til...

USA: GM ind på markedet for e-motorer

Der er en ny kat i byen