AMC 26 og AMC 31

Artikelindeks

Begge modeller er solidt bygget med skrog og overbygning i vakuumstøbt, håndoplagt glasfiber efter sandwichprincippet. Kernen er balsatræ - let og stærkt. Denne byggemetode er tidskrævende, men anerkendt. Resultatet bliver en stiv konstruktion og sandwichkonstruktionen isolerer både mod støj og kondens - en vigtig egenskab hvis båden skal bruges tidligt på foråret og sent om efteråret. Ydermere reduceres bådens totale vægt, noget som igen betyder bedre topfart og brændstoføkonomi.
Fælles for begge ACM-modeller er centermonteret turbodiesel under dækssalonen, lige aksel og stort selvlænsende agterdæk. Skrogene er halvplanende, men med en topfart på godt 20 knob begynder man at sejle i det planende fartområde. Forskibet har på begge modeller højt fribord som er med til at båden tåler grov sø.



Seneste nyheder




★ Artikel

★ 60 eventyrer om én sejlbåd

★ Tursejlads

★ Familien Nissen - Mennesker vi møder på vores sejladser

★ Teknik

★ Tyndere og blødere både vækker undren

★ Tursejlads

★ Familien Nissen - Simple Living i og med naturen

★ Test af sejlbåde

★ Hemmelighederne bag XR 41 - har X-Yachts knækket koden?

★ Tursejlads

★ Familien Nissen - Udfordringer for parforholdet

★ Test af motorbåd

★ Test: Bayliner C21 - klassisk daycruiser i moderne forklædning

★ Tursejlads

★ Familien Nissen - Vi flytter ind på båden

★ Test af sejlbåde

★ Jeanneau 350 Walks the Walk

★ Interview & Portræt

★ Lars Ive: Man skal give tilbage til sporten...





Udvalgte artikler *


Produktnyt

Hvis der er noget vi glæder os til...

USA: GM ind på markedet for e-motorer

Der er en ny kat i byen