AMC 26 og AMC 31

Artikelindeks

Begge modeller er solidt bygget med skrog og overbygning i vakuumstøbt, håndoplagt glasfiber efter sandwichprincippet. Kernen er balsatræ - let og stærkt. Denne byggemetode er tidskrævende, men anerkendt. Resultatet bliver en stiv konstruktion og sandwichkonstruktionen isolerer både mod støj og kondens - en vigtig egenskab hvis båden skal bruges tidligt på foråret og sent om efteråret. Ydermere reduceres bådens totale vægt, noget som igen betyder bedre topfart og brændstoføkonomi.
Fælles for begge ACM-modeller er centermonteret turbodiesel under dækssalonen, lige aksel og stort selvlænsende agterdæk. Skrogene er halvplanende, men med en topfart på godt 20 knob begynder man at sejle i det planende fartområde. Forskibet har på begge modeller højt fribord som er med til at båden tåler grov sø.







★ Artikel

★ Museum udsender mayday

★ Artikel

★ Teknologi fra 'superyachts' på vej til danske sejlere

★ Artikel

★ Konkurs efter mislykket rekonstruktion

★ Artikel

★ Sejlsporten tester nye formater for OL 2028

★ Gør det selv

★ Få båden sikkert på land - og gode råd til dit mastetjek

★ Interview & Portræt

★ Carl Gerstrøm: Hyggeligt samvær er vigtigst for frivilligt...

★ Interview & Portræt

★ Træets mester - portræt af William Jensen





Udvalgte artikler *


Produktnyt

Hvis der er noget vi glæder os til...

USA: GM ind på markedet for e-motorer

Der er en ny kat i byen