AMC 26 og AMC 31

Artikelindeks

Begge modeller er solidt bygget med skrog og overbygning i vakuumstøbt, håndoplagt glasfiber efter sandwichprincippet. Kernen er balsatræ - let og stærkt. Denne byggemetode er tidskrævende, men anerkendt. Resultatet bliver en stiv konstruktion og sandwichkonstruktionen isolerer både mod støj og kondens - en vigtig egenskab hvis båden skal bruges tidligt på foråret og sent om efteråret. Ydermere reduceres bådens totale vægt, noget som igen betyder bedre topfart og brændstoføkonomi.
Fælles for begge ACM-modeller er centermonteret turbodiesel under dækssalonen, lige aksel og stort selvlænsende agterdæk. Skrogene er halvplanende, men med en topfart på godt 20 knob begynder man at sejle i det planende fartområde. Forskibet har på begge modeller højt fribord som er med til at båden tåler grov sø.







★ Artikel

★ Lamineret cockpitarm og timevis af lakering

★ Interview & Portræt

★ Portræt: Ny kaptajn ved roret i Dansk Sejlunion - Anders...

★ Test af motorbåd

★ Test: Bayliner V20 - Sjov og rummelig

★ Artikel

★ Vendée Globe: Nedtælling til verdens hårdeste...

★ Artikel

★ Rita IV: En konge værdig

★ Test af motorbåd

★ Test: Delphia 10 Sedan - Slowboat til gode oplevelser

★ Interview & Portræt

★ America's Cup: Dansk civilingeniør stadig en af de mest...





Udvalgte artikler *


Produktnyt

Hvis der er noget vi glæder os til...

USA: GM ind på markedet for e-motorer

Der er en ny kat i byen