AMC 26 og AMC 31

Artikelindeks

Begge modeller er solidt bygget med skrog og overbygning i vakuumstøbt, håndoplagt glasfiber efter sandwichprincippet. Kernen er balsatræ - let og stærkt. Denne byggemetode er tidskrævende, men anerkendt. Resultatet bliver en stiv konstruktion og sandwichkonstruktionen isolerer både mod støj og kondens - en vigtig egenskab hvis båden skal bruges tidligt på foråret og sent om efteråret. Ydermere reduceres bådens totale vægt, noget som igen betyder bedre topfart og brændstoføkonomi.
Fælles for begge ACM-modeller er centermonteret turbodiesel under dækssalonen, lige aksel og stort selvlænsende agterdæk. Skrogene er halvplanende, men med en topfart på godt 20 knob begynder man at sejle i det planende fartområde. Forskibet har på begge modeller højt fribord som er med til at båden tåler grov sø.



Seneste nyheder




★ Artikel

★ Kend vejrmodellerne og brug dem rigtigt

★ Artikel

★ Sejl dig sund - brug havet som medicin

★ Artikel

★ Har The Ocean Race en holdbar fremtid?

★ Test af sejlbåde

★ Kom billigt og trygt ud at sejle

★ Test af sejlbåde

★ Fire gode både til familie og race

★ Tursejlads

★ Mit melanesiske eventyr: Et krydstogt fra Australien til...

★ Artikel

★ Svenske fyr bliver mere driftssikre

★ Tursejlads

★ Den lille ø med den velbesøgte havn

★ Interview & Portræt

★ Kom tæt på Dansk Sejlunions nye sportschef Peter Hansen





Udvalgte artikler *


Produktnyt

Hvis der er noget vi glæder os til...

USA: GM ind på markedet for e-motorer

Der er en ny kat i byen