AMC 26 og AMC 31

Artikelindeks

Begge modeller er solidt bygget med skrog og overbygning i vakuumstøbt, håndoplagt glasfiber efter sandwichprincippet. Kernen er balsatræ - let og stærkt. Denne byggemetode er tidskrævende, men anerkendt. Resultatet bliver en stiv konstruktion og sandwichkonstruktionen isolerer både mod støj og kondens - en vigtig egenskab hvis båden skal bruges tidligt på foråret og sent om efteråret. Ydermere reduceres bådens totale vægt, noget som igen betyder bedre topfart og brændstoføkonomi.
Fælles for begge ACM-modeller er centermonteret turbodiesel under dækssalonen, lige aksel og stort selvlænsende agterdæk. Skrogene er halvplanende, men med en topfart på godt 20 knob begynder man at sejle i det planende fartområde. Forskibet har på begge modeller højt fribord som er med til at båden tåler grov sø.







★ Interview & Portræt

★ DS Sportschef Peter Hansen om hans første 100 dage...

★ Tursejlads

★ Familien Nissen - Hund om bord

★ Gør det selv

★ Sejlbådens ror har aldrig været bedre, men kræver din...

★ Test af sejlbåde

★ Test: Lille båd - store muligheder

★ Tursejlads

★ Familien Nissen - Sejlads til nære kyster

★ Interview & Portræt

★ Teammanager Peter Wibroe: 'Vi glæder os til at have begge...

★ Tursejlads

★ Familien Nissen - Første sommerferie i båden

★ Test af motorbåd

★ Overdådig og nem luksussejlads

★ Tursejlads

★ Familien Nissen - Hvordan kommer man i gang?





Udvalgte artikler *


Produktnyt

Hvis der er noget vi glæder os til...

USA: GM ind på markedet for e-motorer

Der er en ny kat i byen