Todelt cockpit
I den agterste del af cockpittet kan man sidde alene og sejle båden, mens hovedcockpitet kan laves om til en stor solseng. Rorsmanden kan kontrollere ror, storsejlet og Code Zero-skødet, men skal have hjælp med faldet som sidder ved ruffet i styrbord side.
Hækken slipper vandet allerede ved 7 knob, og topfarten er efter sigende 21 knop på agten for tværs med Code Zero som hejses i stævnen. Stævnen er desuden lidt negativ og har en bølgebrydende effekt så båden går let og stille gennem søen uden at man får vand på dækket. Dette er egenskaber som burde værdsættes i en dagsejler.
Ingen sang
Køl og ror er også lavet i kulfiber og udstyret med en hårfin detalje: Agterenden på begge er nemlig skråslebet så kanten er symmetrisk ca. 10 cm før den bliver asymmetrisk de neste 10 cm og så videre. Dette gør at man slipper for den velkendte ”sang” fra foilsene ved højere hastigheder. Dette er der nok få som lægger mærke til når man ser båden på land, men alle mærker det når man sejler.
Denne detalje vidner om, at Ocke Mannerfelt virkelig har forsøgt at tegne en gennemført dagssejler.
Så hvad koster herligheden?
En halv million svenske kroner inklusiv moms og fragt fra Kina til Sverige. Det er billigt hvis man sammenligner med italienske og franske dagsejlere, og denne båd har kulfiber-rig, køl og ror, samt mange smarte detaljer.