Fokus på fælles markedsføring
På programmet var også fælles markedsføring af de danske lystbådehavne for at tiltrække flere sejlere og især udenlandske sejlere til Danmark. "Som brancheforening har vi gennem det seneste års tid lanceret flere tiltag, der skal være med til at vende udviklingen bl.a. en markedsplads for salg og udlejning af ledige bådpladser, online booking af gæstepladser, elektronisk havnelods, international havne app. og portalen www.marinabooking.dk. Vi kunne konstatere, at der er stor opbakning til, at havnene står sammen om at videreudvikle disse services for at få flere kunder i butikken, hvilket glæder os meget", siger Søren Hald.
Danmarks største fagmesse for havne
Om formiddagen afholdte FLID for 3. gang Havnemesse, hvor ikke færre end 46 udstillere bød på stort set alt indenfor materiel, entreprenørvirksomhed og serviceydelser til lystbådehavne. Messen var et kæmpe tilløbsstykke og bød også på en række spændende og velbesøgte leverandørforedrag med nyheder fra havnebranchen.