Dragonfly 32 sætter nye standarder

Artikelindeks


Dragonfly 32 kan ligesom sine forgængere folde yderskrogene ind, men kan ikke trailes som Dragonfly 28. Illustration: Quorning Boats.

I Fredericia bygges nogle af verdens bedste cruisingtrimaraner. Quorning Boats leverer med deres Dragonfly-både cruising i høj fart.

Det danske værfts seneste model, Dragonfly 28 der blev præsenteret i januar sidste år, er blevet en salgssucces med 46 solgte både indtil nu. Quorning Boats nyeste design, Dragonfly 32, vil sætte nye standarder.

”Den nye Dragonfly 32 skal udfylde ’hullet’ mellem Dragonfly 28 og Dragonfly 35. Trimaranen bliver udformet i et nyere mere moderne og dynamisk design som vil sætte nye standarder indenfor både funktion og design. 3D-design kombineret med fræsning i en supermoderne 7-akset CNC-fræser åbner helt nye muligheder. Kombinationen af finite-element teknologi med materiale og stress analyse skaber en perfekt balance mellem design og materialesammensætning,” fortæller Jens Quorning.

Vælg selv riggen
Dragonfly 32 vil – ligesom de andre Dragonfly modeller – komme i to versioner: én med en standard rig samt én i en mere optimeret version med en højere rig. Dragonfly 32 bliver som standard tilbudt med en 20 HK udenbordsmotor – som tilvalg tilbydes en 2-cylinder indenbords dieselmotor eller en elektrisk motor. Rorpind er standard, men cockpittet er designet og udviklet til ratstyring også.


Illustration: Quorning Boats.


Plads til hele familien
Båden har seks køjer, alle i to meters længde, med stor dobbeltkøje foran, to store sammenklappelige enkeltkøjer i salonen samt en meget komfortabel dobbeltkøje agter. Apteringen vil mere eller mindre være i stil med Dragonfly 35 Classic versionen.

Som standard tilbydes Ahorn-aptering, men mod en merpris tilbydes også den mere luksuriøse Teaktræs-aptering. Spisebordet i salonen bliver et perfekt samlingspunkt for 6 til 8 personer. Kabyssen bliver placeret centralt ved nedgangen og bliver et funktionelt og betjeningsvenligt pantry med gode ergonomiske fordele.

Båden får fuld ståhøjde på 1,95 m i salonen – 1,87 m i toiletsektionen.

Kraftigere og hurtigere
Cockpittet bliver dejlig stort og tilbyder rigelig plads til hele besætningen. Alle fald og liner er ført til cockpit for nem og sikker håndtering – også perfekt til singlehand-sejlads.

”Pontonerne er designet endnu større, sammenlignet med vores tidligere designs, som gør båden kraftigere og hurtigere. Den bliver uden tvivl den hurtigste båd i vores flåde.Dragonfly 32 bliver perfekt til sjov og sikker familiesejlads, ligesom den har potentialet til seriøs kapsejlads – hurtig og sikker sejlads på én gang,” forklarer Jens Quorning.

Plug- og værktøjsudviklingen løber allerede for fulde omdrejninger ved Quorning Boats, og båden forventes at være klar til at komme på markedet i foråret 2012.

Se flere illustrationer af Dragonfly 32 på næste side...


 

 
Dragonfly 32. Illustration: Quorning Boats.

 

 
Illustration: Quorning Boats.

http://dragonfly.dk







★ Artikel

★ Lamineret cockpitarm og timevis af lakering

★ Interview & Portræt

★ Portræt: Ny kaptajn ved roret i Dansk Sejlunion - Anders...

★ Test af motorbåd

★ Test: Bayliner V20 - Sjov og rummelig

★ Artikel

★ Vendée Globe: Nedtælling til verdens hårdeste...

★ Artikel

★ Rita IV: En konge værdig

★ Test af motorbåd

★ Test: Delphia 10 Sedan - Slowboat til gode oplevelser

★ Interview & Portræt

★ America's Cup: Dansk civilingeniør stadig en af de mest...





Udvalgte artikler *


Produktnyt

Hvis der er noget vi glæder os til...

USA: GM ind på markedet for e-motorer

Der er en ny kat i byen