Når Team Vestas Wind stiller til start på 8. etape i Lissabon den 16. juni 2015, bliver det med to nye besætningsmedlemmer på holdet, der stadig har danskerne Nicolai Sehested og Peter Wibroe med.
Det er Tom Addis og Simeon Tienpont, der nu kan kalde sig en del af Team Vestas Wind. Tom Addis skal navigere holdets VO65 på de sidste etaper af Volvo Ocean Race. Simeon erstatter Tom Johnson som bowman, idet Tom Johnson har accepteret et tilbud fra Ocacle Team USA.
Australieren Tom Addis har sejlet Volvo Ocean Race to gange før hos holdene Puma og Telefonica Blue. Begge gange som navigatør. Derudover har han sejlet Sydney-Hobart et utal af gange. Han har tillige en solid teknisk baggrund, som også vil styrke holdet.
Læs også: Ærlig fremadskuende Wouter Verbraak
Simeon Tienpont, der er fra Holland, har sejlet med hos Oracle Team USA i America's Cup. Han har deltaget i Volvo Ocean Race i 2005-2006 hos ABN Amro Two.
"Jeg er yderst tilfreds med sammensætningen af holdet - vores profiler er kompatible, og moralen er høj", udtaler skipper Chris Nicholson og fortsætter: "Jeg ved, at både Tom Addis og Simeon Tienpont gør det godt, og jeg er sikker på, at de vil passe problemfrit ind på holdet og bidrage positivt fremadrettet. Nu er holdet komplet, og vi er fokuseret på at genindtræde i Lissabon og yde vores bedste for de resterende etaper af Volvo Ocean Race 2014-2015".
Vestas forventes at genindtræde i etapen Lissabon-Lorient. Foto: Brian Carlin / Team Vestas Wind
Vestas markedstingschef og administrerende direktør for Team Vestas Wind, Morten Albæk, udtaler: "Jeg er meget glad for, at det lykkedes Chris at få fat i så stærke sejlere, der begge har en god kombination af erfaring og motivation. Jeg er meget stolt af alt det hårde arbejde, som teamet har ydet i forhold til genopbygningen af båden - især vil jeg gerne takke Persico Marine for et enestående job - jeg kan ikke vente med at se besætningen og båden i Lissabon".
Team Vesta Wind forventer ikke yderligere justeringer på holdet inden starten i Lissabon. Holdet vil fokusere på at yde deres allerbedste på de sidste etaper, hvor de vil have meget få sejltimer i forhold til de andre teams, men til gengæld har relativt ubrugte sejl, som kan være en fordel, specielt hvis de sidste etaper bliver præget af relativt let vind.