Er du ikke lidt patonisk?

Braget kommer som lyn fra en klar himmel, hvilket vi havde så rigeligt af på vejen fra Sjællands Odde. Store skader på skibet, den holder dog tæt, så vidt jeg kan vurdere her til morgen. Selv får jeg klø, opfatter efterfølgende at jeg måske har været helt borte et kort øjeblik. Læs selv beretningen fra søndag her.

Nogle, også med rette – kan spørge om jeg ikke er en omgang for medie liderlig? Interesser det overhovedet 3. part at jeg er en klovn på vandet? Jeg er jo ikke den første, og desværre heller ikke den sidste der går på grund i danske farvande.

Svaret er ret enkelt: Nej, jeg er ikke medieliderlig. Helt åbent, er jeg rigtig ked af denne historie, og ville helst holde den som en sag mellem mig og forsikringen. Flere gange i løbet af natten har jeg været oppe og studeret kortet, studeret kortplotteren – for stadig forstår jeg det ikke. Dybden siger 4 meter, det rev der ligger på Grønnerevlen ligger langt længere inde. En båd med formentlig samme dybgang har sejlet samme kurs i minutterne før, og der er ingen markeringer som siger "Pas på".

Når jeg så vælger at stille mig frem til offentlig spøg og spot, er det i konsekvens at vores sommertursberetninger. Trofast hver 2 dag, har I kunne læse som stort og småt, ren petit journalistik til sommerferien. Mit personlige mål har hele vejen at leverer underholdning, med lidt bid i.

Så når du har sagt A, tvinges du også til at sige B.

Har du inviteret medierne til dit bryllup, accepterer du også at den samme presse interesser sig for den efterfølgende skilsmisse. I rigtig mange sammenhænge, er jeg aldrig sen til at pege på tåbeligheder i dansk sejlsport. Ingen nævnt – ingen glemt. Når jeg nu selv dummer mig, må og skal jeg også acceptere at få spotlyset tændt på min ulykke. Forhåbentlig kan min beretning så hjælpe andre?

Mandag morgen, jeg er i live. Kroppen fortæller mig, at vi tager en stille dag. Hver bevægelse gør ondt, ligge på ryggen gør ondt – men der er ikke brækket noget. Tak for den megen hjælp fra rigtig mange sider de seneste 12 timer. Tak, tilbage til dagligdagen

Med sejlerhilsen

Nicolai Lassen







★ Artikel

★ Lamineret cockpitarm og timevis af lakering

★ Interview & Portræt

★ Portræt: Ny kaptajn ved roret i Dansk Sejlunion - Anders...

★ Test af motorbåd

★ Test: Bayliner V20 - Sjov og rummelig

★ Artikel

★ Vendée Globe: Nedtælling til verdens hårdeste...

★ Artikel

★ Rita IV: En konge værdig

★ Test af motorbåd

★ Test: Delphia 10 Sedan - Slowboat til gode oplevelser

★ Interview & Portræt

★ America's Cup: Dansk civilingeniør stadig en af de mest...





Udvalgte artikler *


Produktnyt

Hvis der er noget vi glæder os til...

USA: GM ind på markedet for e-motorer

Der er en ny kat i byen