Mere klubidentitet i Sejlsportsligaen

Denne sæson i Sejlsportsligaen vil byde på individuelle klub BIBs (overtrækstrøjer), som skal gøre ”klubidentiteten” stærkere. Med det nye tiltag udskiftes det klubflag, der tidligere har siddet bag på båden med BIBs til hver af klubholdenes besætninger. De nye BIBs introduceres for at skabe endnu mere holdånd og fællesskab mellem de deltagende hold og de respektive klubber.

BIBsene bliver klubholdenes tydeligste klubidentifikation. Der er plads til sponsorer, mascotter og ’mottoer’ på trøjerne alt efter smag og behag.

Hvem fik den skøre idé?

Idéen og inspirationen er taget fra amerikansk fodbold, hvor klubber eksempelvis hedder 'New England Patriots', 'Miami Dolphins', 'New York Jets', 'Washington Redskins' og 'Seattle Seahawks'. Det giver klubholdene imellem lidt ekstra kampgejst, en måde at udtrykke lokale identiteter og er med til at understrege det fællesskab, som der er ved ligasejlads – og ikke mindst gør det en forskel publikum og sponsorer.

Det betyder, at næste gang vi skal til ligastævne, skal vi måske heppe på Horsens Hooders, Sundet Sjokolade eller Frederikshavn Fighters – det er op til klubbernes fantasi, hvor intet er rigtigt eller forkert. Klubberne har helt frie tøjler.

Praktikken bag

Rent praktisk er det klubberne, der selv med deres bagland skal designe klubholdenes nye ”identitet”. En kreativ proces, hvor der er mulighed for at stikke et skridt dybere ind til hvem, de er eller gerne vil være på holdet.







★ Artikel

★ Lamineret cockpitarm og timevis af lakering

★ Interview & Portræt

★ Portræt: Ny kaptajn ved roret i Dansk Sejlunion - Anders...

★ Test af motorbåd

★ Test: Bayliner V20 - Sjov og rummelig

★ Artikel

★ Vendée Globe: Nedtælling til verdens hårdeste...

★ Artikel

★ Rita IV: En konge værdig

★ Test af motorbåd

★ Test: Delphia 10 Sedan - Slowboat til gode oplevelser

★ Interview & Portræt

★ America's Cup: Dansk civilingeniør stadig en af de mest...





Udvalgte artikler *


Produktnyt

Hvis der er noget vi glæder os til...

USA: GM ind på markedet for e-motorer

Der er en ny kat i byen