Sejlsportsligaen optrapper jagten på sponsorer. Det sker via en nyoprettet stilling, hvor opgaven bliver at sælge ligaidéen til nye kommercielle partnere.
Alt i mens Sejlsportsligaen holder sommerpause frem til de næste to stævner i Thisted til august, bliver der arbejdet på de indre linjer med at styrke det kommercielle fundament bag ligaen. Som led i dette opretter Ligaforeningen en ny stilling, hvor hovedopgaven bliver at sælge ideen om Sejlsportsligaen over for nye kommercielle partnere.
”Vi søger en dynamisk sælger, som i tæt samarbejde med mig skal være med til at sikre det fremtidige økonomiske grundlag for at drive Sejlsportsliga i Danmark”, forklarer ligaprojektleder Peter Wolsing og fortsætter: ”I Tyskland sidder en hel stab og arbejder udelukkende med Segelbundelsligaens kommercielle aktiviteter. Også i Danmark er vi nødt til at trappe op, hvis vi skal gøre os forhåbninger om at skabe et tilstrækkeligt bredt og attraktivt tilbud, der kan imødekomme sponsorernes individuelle ønsker og behov. Jobbet rummer store udfordringer. Ingen tvivl om dét. Til gengæld vil jobbet også kunne være et formidabelt afsæt til en karriere inden for salg og markedsføring”, siger Peter Wolsing.