Jonas Høgh vil nyde hviledagen, læs interview

Fra nummer to til ti er der kun 12 points forskel, og lige i midten af det felt holder Jonas Høgh hviledag sammen med de øvrige Finnjolle sejlere  på sjettepladsen.

Seks sejladser ud af 10 er afviklet + et medal race, og det er mere åbent end nogensinde, i hvert tilfælde kampen om sølv og bronze.

Giles Scott er ikke overraskende stukket, selv om han også har en del flere point end normalt for ham på dette tidspunkt. En dårlig eller disk, så er Giles Scott også pludselig oppe midt i 30’erne rent point-mæssigt, så i princippet kan alt ske endnu.

Efter den ærgerlige udgåede fjerde sejlads onsdag, skulle Jonas ud og have revanche i går.

Det blev til to sejlader på den bane der hedder Copacabana, en bane som ligger ude i det åbne hav, og jeg skal love for det var en træt Jonas vi talte med efter tordagens sejladser.

Det var en meget hård dag, kæmpe bølger og 12-14 meter pr. sekund, det kræver altså sin mand.

Jonas fortalt om sejladserne ’Der var jo kun én vej at gå, der var meget stor strømforskel på højre og venstre side, og dem som kom først ind i strømlæ rykkede helt vildt, jeg kommer egentlig meget godt med og runder som nummer syv, men vælter desværre på første løber, det kostede nogle både, som jeg ikke havde mulighed for at hente igen, jeg slutter som nummer 10, ikke helt tilfredsstillende, men det kunne have været værre'.

I anden sejlads er det samme vej, og jeg kommer fint afsted oppe ved luv mærke, og vil gerne til højre på banen, hvilket også lykkes, men vinden drejer ligesom bare med, så dem i søen lykkedes også at komme med ind over, og på et tidspunkt brækker en kæmpe bølge simpelthen ned i min båd som bordfylder, jeg kan ikke rigtig få gang i kassen efterfølgende, forklarede Jonas, men slutter også af med bemærkningen ’det er mega mega tæt’

Meget stiv mast

Om farten og trimmet i båden sagde Jonas, 'vi har egentlig bygget en meget stiv mast, til de der normale 8-16 knob som vi kunne forvente her i Rio, ingen havde jo forestillet sig at vi skulle ligge og sejle i 25-30 knobs vind, så jeg håber måske på den løjer en smule de kommende dage, slutter Jonas som klart var i bedre humør end hvad jeg personligt havde frygtet.

Den mand er sgu bygget af et helt specielt stof.







★ Artikel

★ Lamineret cockpitarm og timevis af lakering

★ Interview & Portræt

★ Portræt: Ny kaptajn ved roret i Dansk Sejlunion - Anders...

★ Test af motorbåd

★ Test: Bayliner V20 - Sjov og rummelig

★ Artikel

★ Vendée Globe: Nedtælling til verdens hårdeste...

★ Artikel

★ Rita IV: En konge værdig

★ Test af motorbåd

★ Test: Delphia 10 Sedan - Slowboat til gode oplevelser

★ Interview & Portræt

★ America's Cup: Dansk civilingeniør stadig en af de mest...





Udvalgte artikler *


Produktnyt

Hvis der er noget vi glæder os til...

USA: GM ind på markedet for e-motorer

Der er en ny kat i byen