TV 2 Charlie skal på foryngelseskur. Tv-kanalen vil have fat i et yngre publikum og er i gang med at målrette profilen mod nye generationer af ældre, skriver Mediawatch onsdag - mon sejlsporten spiller ind her?
I løbet af de seneste 12 år har TV 2 Charlie udviklet sig til at blive et populært holdepunkt for mange ældre tv-seere.
Nu vil TV 2 Charlie udvikle sig til ikke kun at blive opfattet som en tv-kanal for de ældste seere, og det stiller krav til nye programmer. Det skriver Politiken, som Mediawatch har viderebragt onsdag.
”Vi er i gang med en drejning, der skal invitere flere ind, så vi ikke kun opfattes som en kanal for de gamle. Derfor har vi igangsat en række nye programinitiativer. Vores målgruppe er 50+, og folk på 50 år i dag føler sig som 40-årige, så vi kommer ikke til at virke helt så gamle fremadrettet, som vi har gjort hidtil,” siger kanalchef Sune Roland Jensen til Politiken.
TV 2 Charlie skal stadig have fokus på underholdning og være et positivt frirum for seerne, der har en gennemsnitsalder på 64 år. Tv-kanalen er den tredjestørste blandt folk over 50 år og når ugentlig ud til 1,3 mio. danskere.
Som led i foryngelseskuren peger kanalchef Sune Roland på, at TV 2 Charlie blandt andet har genudsendt for mange serier og vist for mange ”for gamle” danske film.
Til slut kan vi her på Bådmagasinet og sejlsportens vegne jo kun glæde os over denne bslutning, som måske var med til at redde Live-udsendelserne af sejlsporten fra Rio. Vi takker.