World Sailing er på manges læber lige for tiden, og det kan godt være de er ude i et stormvejr - ja ligefrem i orkanens øje - mest på grund af fravalget af Finnjollen i fremtidens OL regi. Der er ingen tvivl om mange sejlere verden rundt, finder den beslutning meget kontroversiel, og mange føler man har slagtet sejlsportens Kongeklasse. Det er som et atletik stævne uden et 100meter løb, eller et vinterOL uden styrtløb!
Men på det kommercielle område kan World Sailing kippe med flaget.
Danske Hempel er nemlig gået ind som officiel sponsor og får titlen 'Coating Partner' - samt bliver titelsponsor for de kommende fire års World Cup Series, samt ved Youth Sailing World Championsships 2019.
Hempel var som bekendt for mange af Bådmagasinets læsere, hovedsponsor for - ja, Hempel Sailing World Championships 2018 afholdt i Aarhus, for nogle måneder siden.
Også Award sponsor
Udover sponsor-rettighederne på World Sailing-arrangementerne, så bliver der stiftet en ny Award, som Hempel også bliver sponsor for. Den årlige World Sailing-Team of the Year Award vil for første gang blive tildelt i 2019, idet man anerkender en besætning af to eller flere sejlere, der personificerer de sportslige værdier af integritet, ambition, holde fokus og gennemfører deres kampagne.
"Hempel Sailing World Championships Aarhus 2018 var en global succes for World Sailing og for Hempel," udtaler World Sailings præsident Kim Andersen, og fortsætter "Vi er glade for, at Hempel fortsætter sin rejse med World Sailing og bygger videre på det succesrige partnerskab fra verdensmesterskabet i 2018."
Hempel koncernchef og direktør Henrik Andersen udtaler, 'Baseret på den positive oplevelse, vi havde som titelsponsor på Sailing World Championships i sommer, mener vi det er naturligt at fortsætte det store samarbejde. Vi ønsker at blive en langsigtet aktiv partner, der gør en forskel for sejlads. Hempel deler flere værdier med elite sejlads,' siger Henrik Andersen og fortsætter, 'vi ser muligheder i de udfordringer vi møder i dagligdagen, og kæmper for hver en 'sejr' - viljen til at vinde skaber evnen til at gøre det. Derfor ser jeg også sponsoratet som en investering i vores 6.700 medarbejdere over hele verden, da vi ønsker at engagere dem i Hempels første verdensomspændende sponsorat.'
Også i stævnen på samtlige deltagere ved VM i Aarhus kunne man se Hempel.