Al hydraulik om bord kan styres af skipperen med kulfiberrattet i hånden. Foto: Per Heegaard.
Med Tuborg Havn som pit-stop, inden den videre rejse til Cowes i England, lå den 90-fods lange Swan og svajede majestatisk i fortøjningerne. En sejlbåd der fik de forbipasserende på kajen til at løfte øjenbrynene. <br />
Når man bestiller en Swan i den størrelse, får man det lige, som man vil have det. Og der er ingen tvivl om, når man først står på dækket, at den italienske værfts-ejer, Leonardo Ferragamo, er gået efter et lyst og rent udtryk. Og til en pris omkring 10 millioner euro, hvor tovværket om bord udgør en sum på 120.000 euro netto, er der kræset for detaljerne. Bådmagasinet gennemgik alle detaljerne om bord – se billederne her og flere i galleriet.
<BILLEDE:19275:_MG_7941.jpg
Ud af den store luge i stævnen svinger ankeret op, hvorefter den kan lukkes igen. Ankerbeslaget fikseres i den lille metalkop helt ude i stævnet. Harken-blokken i stævnen er for resten en størrelse 150! Foto: Per Heegaard.
<br />
Agterlanternen, fra danske Lopolight, lagt sammen med lyset til hækken der kan åbnes for badeperron og opbevaring af gummibåden. Foto: Per Heegaard.
<br />
Se flere billeder i galleriet - .
Genuaskødet føres under dæk. Det rustfrie beslag laver værftet selv. Foto: Per Heegaard.
<br />
Fire store Harken-spil bruges til fald ved masten. Spillene er hydrauliske – et tryk på knapperne på dækket er nok. Foto: Per Heegaard.
<br />
Offshore Spars-masten er 44 meter høj og i kulfiber. Bemærk den ekstra skinne på masten til et trysejl. Mellem det røde og gule fald sidder den hydrauliske forligsstrammer til rullegenuaen. Foto: Per Heegaard.
<br />
Apteringen er i teak vokset med hvid voks. Teaken er 2 millimeter finér sat på en sandwichplade med skum for at holde vægten nede. Der er lagt lys ind under sæderne over de massive teak-rundinger ved dørken. Foto: Per Heegaard.
<br />
Se flere billeder i galleriet - .
I ’Owners kabin’ kan stolen vippes ud og fruen har et kæmpe spejl til rådighed. Også her går det brune læder igen. Foto: Per Heegaard.
<br />
Alle dørkplader er nummereret. Hvis noget skulle gå i stykker har værftet tegningerne med mål i arkiverne. Foto: Per Heegaard.
<br />
Flere gættede rigtig på at det var en Swan 90 og en enkelt at det var en Swan 90S. Foto: Per Heegaard.
<br />
I galleriet kan du læse mere om detaljerne på Swan 90 S - .http://gallery.baadmagasinet.dk/index.php?gid=9000