Joan Ørting om kvinder:
Vil forføres - også til søs
Blikfang
Trolling Master Bornholm.
Ny dansk Jorden rundt solosejler
Christian Liebergreen fortæller sin historie..
Kort og godt
Alt godt fra bådbranchen I Ting I Personer I Nye både.
Havne: Horsens Havn
Horsens Lystbådehavn har gode forhold, masser af frivilligt arbejde og store planer..
Sikker sejler - bliv om bord
Bliv om bord! – sådan kunne den vigtigste lærersætning til søs lyde.
Sikker havn - også sejlernes ansvar
Prøv redningsudstyret i havnene af, så du er fortrolig med det..
Kærlighed på sejlerferie: Forfør din havfrue
Udsigten til erotik, romantik og opmærksomhed kan om noget motivere kvinderne til feriedage på havet. Kvinder vil forføres – også når I sejler..
Göta kanal - flere forbedringer til sæsonen
Tilbuddene til kanalens mange gæstesejlere øges i sommersæsonen 2013.
Efterskoleelever får maritim bagage
Ranum Efterskole i Nordjylland tilbyder deres elever profilfaget sejlads.
Marinabooking.dk - er nu en realitet
Book og betale en plads i 25 lystbådehavne landet over igennem marinabooking.dk.
J-70
J-70 er en driftssikker, sporty og smuk båd, der rammer plet på den sikre måde.
Brugtbådskavalkade: 3 sejlklare brugte både
Bavaria 31 Queen Line I Nidelv 26 Classic I Dehler 343.
20 meter Wim van der Valk Continental
Britta og Kaare Dalshof har gjort en bemærkelsesværdig rejse startende med en 22 fods speedbåd og kulminerende med bygningen af deres drømmeskib på 20 meter..
Beneteau Barracuda 7
Beneteaus nye Barracuda 7 en fantastisk alsidig lille båd.
Elan Power 48
Elan Power 48 er en af de bedste både til den store familie, der ønsker komfort.
Med Sedow - verdens største sejlskib del II
Anden del af Søren Stidsholt Nielsens fantastiske rejse rundt om Kap Horn.
Magnus Olsson 1949-2013
Sejlsporten er blevet en markant personlighed fattigere.
Henri Lloyd: Fødslen af det moderne sejlertøj
I år er det 50 år siden "Mr. Henri", alias Henri Strzelecki, grundlagde Henri Lloyd og skabte den første generation af det moderne vind- og vandtætte sejlertøj
Bådmarkedet
Find din båd her
Havnepladsen
Giv plads til de feminine sanser
Jeg indrømmer det: Jeg er lidt maskulin. Jeg kan godt lide at få saltvand i håret, at styre båden sikkert gennem hårde søer og trimme sejlene, så vi kommer hurtigere frem. Jeg elsker at sejle med mænd, når de glemmer, der er en pige med og bare giver den verbal gas. Jeg mugede ud i stalden som barn, og jeg lærte som 18-årig at blande beton på en specialarbejderskole. Jeg har aldrig haft noget imod beskidte negle og sved på panden. Og fra første gang, jeg stod på en båd, har jeg haft lyst til at mestre det. At kunne styre og sejle sikkert. Selv forårsklargøringen har jeg altid sat pris på med alt, hvad dertil hører af bundmaling og bajere.
Den feminine vil forføres
Men med alderen er den mere feminine side trådt mere frem. Og som min mand kærligt sagde til mig under en form for opgør: Hvis du gerne vil forføres, så må du også ligne en, der gerne vil forføres. Og jeg kunne svare: "Hvis du gerne vil have en feminin kvinde at forføre, så må du også tale til den side af hende". Det blev begyndelsen til en fordybelse i vores forhold.
Jeg har mødt mange mandlige sejlere, der ville ønske, at deres koner og kærester havde mere lyst til at sejle. Enten undlader kvinderne at sætte deres ben på båden, eller også tager de med på "tålt ophold". Der er oven i købet lavet en selskabssang over det tema: Tålt ophold. Den kan vi så synge og grine af til afriggerfesten, men hånden på hjertet – er det det, vi vil? Min mission er ikke, at manden skal droppe at sejle med spiler og sejle korte ture for at please kvinden.
Tvært imod. Min mission er, at hvis manden, ud over at sejle, formår at rumme kvindens feminine sider og tale til hendes sanser og lyster, så vil der komme en ekstra dimension til sejlturen. Der vil være noget i det for begge parter. Også den part, der ikke synes udsigten til kølbajere og krængende køkkener er særligt inspirerende.
Romantik om bord
Der er masser af romantik i det at sejle. Min første rigtige sejltur begyndte i Brasilien. Det var varmt, og bølgerne var ærligt talt skræmmende store. Men min sejlsikre mand holdt om mig og fortalte, at jeg kunne være helt tryg sammen med ham. Vi sejlede i fire døgn, og det var stjernehimlen, der fi k mig overbevist. At sidde derude på et åbent hav med en funklende sort og stjernebelagt himmel over sig og mærke vinden stryge kærligt over kinderne. At mærke, hvordan bevægelserne i båden efterhånden erobrede min krop og fik mig til at danse med. Det var det, der gav mig passionen for at sejle. Senere kom alt det andet til – lysten til at tage del i den maskuline side af det at sejle.
Natsejladser er stadig noget af det bedste, jeg ved – og jeg ved, at rigtig mange mænd ikke engang tør drømme om at invitere deres koner ud at sejle om natten. Det er synd. For i mørket slipper vi for alvor sanserne fri og mærker vores krop.
Kære mænd: Se sejlturen fra din kvindes synspunkt. Hvad skal hun få ud af det? Giv hende en sanselig, romantisk, erotisk eller hvad som helst oplevelse – ud over at få saltvand i håret og suppe på dørken.
Lone Bolther Rubin