Alt om den nye afgift:
lovlige måder - sådan undgår du afgiften
Blikfang
Vintersolen titter frem, og bådene venter på foråret.
Her får du alt om afgiftsstigningen
Hvordan er reglerne, hvis man forsikrer i udlandet – hvem er ansvarlig for at indbetale statsafgiften? Er der forskel på, om der er tale om et EU-land eller et land udenfor EU?
Kort og godt
Alt godt fra bådbranchen I Ting I Personer I Nye både.
Vi tester: Hanse 345
Hanse 345 er det tyske værfts yngste og mindste cruiser med usædvanlig bred hæk. Vi har sejlet den i en særdeles barsk vind.
Havne: Fredericia lystbådehavn
Nyrestaureret havn i smukke omgivelser.
Vinderne i Bådmagasinets sejlerjulekalender
E Se de heldige vindere i Bådmagasinets sejlerjulekalender 2012. Bag lågerne gemte der sig fine præmier til en værdi af mere end 50.000 kr.
Hestekræfter er ikke bare hestekræfter
Hestekræfter bruges til forskellige formål. Her er en guide til at forstå, hvilken slags hest din båd har brug for.
Kend dit grej: Guide til Sjækler
Det er vigtigt for en velfungerende båd, at småt grej som sjækler også er rigeligt dimensionerede, og de kan fungere uden bøvl.
På tur med Frøken Meyer: Del II
Frøken Meyer er på tur gennem Nordtyskland, Nederlandene, Belgien, Frankrig, Vest og Østtyskland.
Zodiac N-Z0 680: Fræk luksus RIB
Zodiac har med deres nye serie af N-ZO RIB bevæget sig over mod den moderne speedbåd. Vi har været på vandet med hybriden N-ZO 680.
Årets påhængsmotorer
Her giver vi et overblik over nogle af de nye og opdateringer til eksisterende påhængsmotorer, som sæsonen 2013 byder på.
Sejlerbogen: Fem fortøjningstips
Der findes nogle ganske få variationer over temaet fortøjning og ankring. De har alle sine fordele og ulemper. Her ser vi på nogle af dem, du typisk får behov for.
2x Jorden Rundt: Del II
En unik scene har lige udspillet sig tæt ved Kap Horn: Verdens bedste Open 60-sejlere overhalede en dansker, der gennemfører den samme rejse som dem – i en 40 år gammel turbåd på 35 fod.
Surf
Sebastian Kornum: Unikt talent eller solid træningsmaskine.
Opti
Taktiktræning.
OCD
Tabte joller på motorvejen
Guiden
Bådmarkedet
Havnepladsen
Hvor var dialogen?
Hvor findes der dog mange udsagn om dialog. ”Samtale fremmer forståelsen” blev et præmieret reklameslogan for en forhenværende telegigant. ”Lyt og lær” er en læringsvej for børn. Call siger, vi skal gøre det på en pæn måde. Alle handler om at tale sammen – altså dialog. Holger K. Nielsen gør det slet ikke.
Hvad pokker vil jeg så sige med det?
Jo, kære Holger K. Nielsen og Skatteministeriets regnedrenge – hvor var dialogen i høringsfasen på den nye afgiftsstigning? ”Lyt og lær” udsagnet havde med stor sikkerhed fået afgiftsprovenuet til at blive endnu større – sejlerne vil nemlig gerne være med til at betale til fællesskabet! At påføre en ganske lille minoritet af sejlere, dem der har valgt at kaskoforsikre deres både, så urimelig en afgiftsstigning giver bare ingen mening. Jeg er bange for, provenuet ender med at blive mindre, end hvad det tidligere har bidraget til fælleskassen med! Dette skal vi naturligvis nok holde øje med, men der går lige et års tid, før vi kan aflæse dette facit!
Hvorfor ikke tage imod alle de gode forslag sejlerne, deres organisationer og Bådmagasinet har bragt på banen? Løsningsforslag der vil være langtidsholdbare, og, som tidligere nævnt, med stor sandsynlighed ville øge provenuet. Hvad pokker er det, der gør, at Holger K. Nielsen og Skatteministeriets regnedrenge står så stejlt på så forkert et grundlag?
I mine øjne ville det klæde de danske politikere og deres embedsmænd at øge deres troværdighed og måske dermed også deres popularitet! Det er bestemt ikke en skam at erkende, at noget kunne gøres meget bedre – og efterfølgende lave det om. Kære Holger K. Nielsen her har du virkelig chancen for at øge din troværdighed – sammen med provenuet af afgiften. Det giver jo ingen mening at ignorere denne mulighed, vel?
Det er alt for nemt at undgå den nye afgiftsstigning! Nu skal ingen være i tvivl, vi laver naturligvis blad til vores læsere, så vi bringer en stor artikel, der giver dig et overblik over hvilke muligheder, du, som sejler, har for at undgå afgiftsstigningen. Nu kunne jeg sidde tilbage med den på bådbranchens vegne egoistiske tanke, at jo flere penge sejlerne sparer på denne afgift, jo flere penge
Søren Øverup