Analyse: Større, vildere og tættere
Så er starten på Volvo Ocean Race gået – og vi taler med de få danskere, som er involveret.
Blikfang
Nyheder
Sejlads er også networking
Erhvervskvinder kæmper i hård kuling i Fænøsund.
Nye både
Ny påhængsmotor fra Mercury
150 hk med samme kraftige gearkasse som på 300 hk.
Crescent Mickey SC 56
Lille, men godt udnyttet til lystfi skeri.
Julekalender på nettet
Vind gaver for over 50.000 kr. på baadmagasinet.dk.
Volvo Ocean Race 2012
Så er starten gået – og vi taler med de få danskere, som er involveret.
Atlantis 58 Hard Top
Du kan vælge kontor eller fi tnessrum om bord.
Brugtbåd: Polaris Drabant 26
Søsikker båd for få penge.
Kendt dit grej – trim bådens el-system
Brug vinteren til at tjekke om el-systemet er i orden.
Larson LX 620 og 216 CC
Små amerikanske daycruisere med god komfort der er sjove at sejle.
Elektronik til båden
Udsnit af Sejlerbogen som hjælper med at fi nde de rigtige instrumenter.
Holdingtank om bord
Det er vigtigt, at man håndtere holdingtanken rigtigt.
Ternens superlette apteringsmoduler
Vi viser hvordan apteringsmodulerne bliver til.
Gamle sejlskibe mangler unge mennesker
15 unge menneskers fantastiske oplevelse om bord på LOA under Nordisk Sejlads.
De professionelles legeplads
Audi MedCup er grandprix-sejlads på højeste niveau med masser af grejudvikling.
Optimister
Årets julegave: En kompetent bestyrelse til OCD.
OCD
Nordiske Optimistjollesejlere på super træningslejr i Vallensbæk.
Guiden
Næste nummer
BÅDMARKEDET
MANGE BÅDE TIL SALG
Havnepladsen
Optur – nedtur – optur
Der er ingen der skal påstå, det er kedeligt at gå på arbejde – tværtimod. I en ellers forholdsvis stille og rolig periode i bådbranchen har Bådmagasinet gennemlevet en af de mest "dramatisk" måneder i lang tid heldigvis med lykkelig udgang.
Efter at have væltet medie Danmark og været på alle mediers citatliste, live interview på DR P4, omtalt i 21 nyhederne på DR1, og ja – jeg kunne blive ved, så skulle vi gennem et mareridt på 48 timer, hvor vi oplevede et hacket website, for slutteligt på måneden
at komme stærkt igen med en melding om at rigtig mange bladforhandlere kunne melde om udsolgt, py-ha – tid til at puste ud, nej vel?
Pirathistorien overgik nok min vildeste fantasi om medieopmærksomhed, og jeg var da ganske stolt, da jeg søndagen efter vores udgivelse kunne konstatere, at Politikens chefredaktør beklagede, at de ikke havde været dygtige og gode nok til at markedsføre deres version – den løb Bådmagasinet med – var den kolde konstatering i udsendelsen Presselogen. Tak for det.
Vi havde dårligt fået armene ned for at sunde os, før vores site blev hacket! Det som bare ikke MÅ SKE skete! Midt i jublen over succes-udgivelsen kom vi ned på jorden med et brag!
Med en smule held og et fantastisk hårdtarbejdende team bag kulissen lykkedes det at begrænse ulykken, men jeg kan love jer kære læsere, der farer mange tanker gennem hovedet på en, når det blad du nu sidder med i hånden pludselig er væk i nedbruddets stund.
Alt kører jo elektronisk nu om dage, og store dele af dette magasin produceres med nettet som "maskine" – så et nedbrud på vores site kunne have fået katastrofale følger, men det fi k det heldigvis ikke! Hvis jeg sad tilbage med en følelse af magtesløshed, så skal jeg love for det forsvandt i røgvandet fra de fænomenale Volvo Ocean både.
Vi havde vores journalist Øyvind Bordal på plads i Alicante da starten gik, og vi kunne alle følge en helt igennem suveræn udsendelse fra VOR på vores site. Har du endnu ikke set den sejlsportsudsendelse, så har du muligheden på www.baadmagasinet.dk.
Det er som juleaften, når nu man beskæftiger sig med sejlsport, og de næste ni måneder kan vi pakke gaver ud hver dag.
De nye Volvo både er så potente sejlmaskiner, at jeg næsten ikke kan vente med at se, hvad de kan præsterer jorden rundt.
Til alle jer der har døgn-hastigheds-rekorden fra seneste jordomsejling, ærgerligt – den bliver slået, så nyd den – I har den kun til låns.
Søren Øverup