Kære Holger, da du sad i åbent samråd den 6. december sagde du direkte: At provenuet på forsikringsskatten, ikke gik til drift af nødradio i Grønland.
Check selv linket her hvis du nu ikke kan huske, hvad du selv sagde. Forhåbentlig er du rigtig dårlig informeret, ellers lyver du for åbent tæppe.
For mere end 50% af omkostningen til at drive Lyngby Radio, skyldes en nødradio tjeneste i Grønland. Altså skal de danske lystsejlere, som har en kaskoforsikring, betale den danske stats internationale forpligtelser med at opretholde en nødradio tjeneste i både Danmark og Grønland?
Som skatteminister burde det være en overskuelig opgave at få styr på fakta, for det krævede kun et enkelt telefonopkald til Erhvervsstyrelsen at få følgende fakta:
I perioden 1. april -31. december 2012 har regningen fra TDC været 41,9 millioner kroner, hvor af udgiften til Grønland udgør 23. million kr. eller 55 %. I 2013 bliver regningen på 55,9 million kroner, og udgiften til Grønland 32,2 million kroner eller 58 % af den samlede regning.
De oplyste tal er fuld tilgængelige, og baseret på TDC´s egne fremsendte budgetter. Det er de tal som TDC fremsender for at få en løbende økonomisk dækning af nettoomkostninger for varetagelsen af de radiobaserede maritime nød- og sikkerhedstjenester. Dem som politikerne mener at danske lystsejlere skal finansierer gennem forhøjelsen af forsikringsafgiften på kaskoforsikringen!
Hidtil har hverken du eller nogle af dine kollegaer i regeringspartierne været til at tale til fornuft. I har simpelthen ikke noget på spil her i denne afgiftssag, beløbet er alt for lille i Finansloven, og de få sejlere de rammer er ligegyldige i Jeres optik!
Læs også: Lovforslag på faktuelle forkerte oplysninger
Personlig har jeg en fornemmelse af, at langt flere vælgere bliver utrygge ved de folkevalgte på Borgen, når vi igen på Bådmagasinet kan dokumentere, at I ikke holder Jer til fakta. Tilmed benægter fakta, når I bliver spurgt i åbent samråd.
Det I har gang i, er for en stor dels vedkommende regulær skat på undervisning og træning.
Ikke bare i de mange danske sejlklubber, men også idrætsskoler, gymnasier og Match Race Centrene. I rammer talent uddannelsen, for de mange unge og som lige netop har valgt sejlsporten, som den idrætsgren I lovgivere mener der skal betales skat af.
Åbenlyst skævvridende, uretfærdigt og rent ud sagt grotesk, at kun én sportsgrens ungdomsarbejde direkte skal beskattes på det primære materiel, sejlsporten nu en gang er nødt til at benytte sig af.
Uagtet, at bådskatten som helhed er en mærkelig idé, opfundet på et tidspunkt vi havde S-regimet for fuld styrke, har jo ingen blå eller røde regeringskonstellationer siden fundet det relevant at pille ved denne. Der er ikke megen medfølelse for bådejerne uden for deres egen kreds. Det gør ikke skatten mere rimelig; men det er bare sådan det er.
Læs også: Politisk håndværk der må betegnes som makværk
Det bliver en opgave for DS nye generalsekretær Mads Kolte-Olsen, der kommer fra 30.000 ubeskattede medlemmer i Det Danske Spejderkorps. Mads får den utaknemmelige opgave igen og igen, at fremhæve den mærkværdighed, at som unge sejlere, som de absolut eneste i Danmark skal deltage i nationens skatteregnskab. De 30.000 rødkindede spejdere skal ikke. Fodboldklubbernes ditto rødkindede lilleput- og ungdomsspillere skal ikke. Sidstnævntes sports såkaldte supportere, der koster massiv politi-overvågning i millionklassen og smadrer fodboldarenaer og sagesløse civile, skal heller ikke.
Jamen Kære Holger kan du ikke se paradokset?