Dragonfly 40 C: C for Carbon - letter båden for hele 1.000 kg.

Dragonfly 40 har nu været på markedet i to sæsoner, og selv om Dragonfly-serien tilbyder hurtig og behagelig sejlads, så oplever værftet i Skærbæk en særlig efterspørgsel - efter endnu hurtigere både.

Det har Jens Quorning og værftet taget konsekvensen af, og optimeret 40'eren - så den fra næste år også kan blive leveret som en 40 C-Performance.

Strategisk samarbejde
I tæt samarbejde med Marström Composites fra Sverige, vil 40 C blive bygget med flere dele leveret i Carbon. De to pontoner samt de fire bærearme, de to hovedskotter i hovedskroget, omkring centerboardet og under mastestøtten vil der blive støbt i carbon, mens man fastholder hovedskroget i vinylester, for at holde prisen på et rimeligt niveau.

Lettet 1 ton
Med disse optimeringer bliver Dragonfly 40 C-udgaven hele 1.000 kg lettere – og denne vægtbesparelse skaber mulighed for at optimere riggen. På 40 C bliver den 1,5 meter højere, og dermed et større sejlareal – fra værftet meldes der om en forventet stigning i 'boatspeed' på helt op til 15%.

Midterskrogets dæk og indretning om læ, vil være det samme. Båden vil altså stadig være let at sejle, selv Singlehand.

De første både sælges og leveres i løbet af foråret 2022 – mon ikke vi kan opleve en af disse på Boot i Düsseldorf?

 







★ Artikel

★ Lamineret cockpitarm og timevis af lakering

★ Interview & Portræt

★ Portræt: Ny kaptajn ved roret i Dansk Sejlunion - Anders...

★ Test af motorbåd

★ Test: Bayliner V20 - Sjov og rummelig

★ Artikel

★ Vendée Globe: Nedtælling til verdens hårdeste...

★ Artikel

★ Rita IV: En konge værdig

★ Test af motorbåd

★ Test: Delphia 10 Sedan - Slowboat til gode oplevelser

★ Interview & Portræt

★ America's Cup: Dansk civilingeniør stadig en af de mest...





Udvalgte artikler *


Produktnyt

Hvis der er noget vi glæder os til...

USA: GM ind på markedet for e-motorer

Der er en ny kat i byen