Virksomheden Commercial Upside skal de næste tre år bistå Dansk Sejlunion med salg og udvikling af kommercielle aktiviteter. Aftalen omfatter også klubber, som kan få hjælp til at opbygge egne erhvervsnetværk.
Som første tiltag i 2019 har Dansk Sejlunion indgået en treårig samarbejdsaftale med virksomheden Commercial Upside, der er specialiseret i salg og udvikling af kommercielle aktiviteter inden for sportens verden.
"Aftalen med Commercial Upside markerer en stærk opprioritering og et kursskifte for vores kommercielle arbejde," siger Dansk Sejlunions direktør, Christian Lerche, og uddyber:
"Vi har hidtil især haft fokus på at finde sponsorer til vores elitearbejde. Denne indsats viderefører vi nu med nye og stærkere kompetencer. Men aftalen rækker videre. Sammen med Commercial Upside vil vi også arbejde markant bredere med salg og markedsføring. Vi skal som sejlunion kunne sælge os meget bedre i forhold til ALLE vores aktiviteter."
Samarbejdet omfatter:
- Salg og sponsorsøgning
- Kommerciel sparring og rådgivning af Dansk Sejlunion
- Etablering af erhvervsnetværk i Dansk Sejlunion
- Tilbud til medlemsklubber om opbygning af erhvervsnetværk
- Kommerciel rådgivning af landsholdssejlere
Mange muligheder i sejlsport
Indehaver af Commercial Upside, Kent Ewert, øjner mange muligheder for at udvikle og styrke det kommercielle potentiale inden for Dansk Sejlunions område.
"Jeg er både meget glad og stolt over, at Dansk Sejlunion som én af dansk idræts mest succesfulde sportsgrene har valgt os som deres strategiske samarbejdspartner på det kommercielle område. Det bliver et samarbejde, der både omfatter Dansk Sejlunions nuværende kommercielle setup, men også en udvikling og implementering af nye, kommercielle tiltag," forklarer Kent Ewert.
Samarbejdet træder i kraft her fra januar 2019 og løber foreløbig frem til og med 2021.
De mere konkrete tiltag - blandt andet om aftalens tilbud til sejlklubber - vil løbende blive formidlet via Dansk Sejlunions nyhedsbrev, KLUBLIV.