Carlsbergs store flotte oplevelseshal TAP1 bliver til lejligheden fyldt med gear og grej. Alt til løb, skiløb, vandring, cykling, golf, fiskeri, jagt, kano/kajak, sejlsport, surfing, dykning, boldspil, ketchersport , ski og adventurerejser.
Gæsterne kan få råd og vejledning af førende eksperter, og der bliver masser af fysiske udfordringer og live arrangementer.
Det er eventfirmaet ExpoBusiness, der har fået idéen til den nye Copenhagen Outdoor Festival.
"Rigtig mange danskere drømmer om at røre sig noget mere. Men de har svært ved at komme i gang. På messen kan de få inspiration til en hel masse aktiviteter og sportsgrene, som de måske aldrig har prøvet før. Og selv sofakartoflerne vil opdage, at det kan være rigtig sjovt at bevæge sig", siger Peter Hauge Johansen, der er direktør i ExpoBusiness.
"Vi har med vilje lagt messen først i det nye år, hvor folk er allermest motiverede for at komme op i gear og lægge livsstilen om. Man kan sige, at vi med Outdoor messen lægger os i direkte forlængelse af den store 'Bevæg dig for livet' kampagne, hvor visionen er, at 600.000 flere danskere skal dyrke idræt i 2025", fortsætter Peter Hauge Johansen og henviser til den partnerskabsaftale, hvor Nordea Fonden, Trygfonden, DIF og DGI tilsammen har investeret 100 millioner kroner i at få danskerne ud af starthullerne.