Viborg og Hjortlund ser et hul i markedet for et performancefremmende baselayer til sejlere. Det tid til at slå fordommen ihjel om, at sejlsport bare er at hive et par snore og rette sejlene til, og anerkende den fysiske performance, der skal til for at præstere på topniveau.
Derfor starter Viborg og Hjortlund på deres egen webshop med udgangspunkt i produkterne Skins Kompressionssportstøj, som også gør sig gældende til andre segmenter end sejlere.
"Vi tager udgangspunkt i vores egen sport og drømme om OL medaljer, hvor Skins kompressionstøj giver os en fordel i forhold til konkurrenterne. Kompressionstøjet giver øget iltoptagelse til musklerne, og det samtidigt med at kompressionstøjet fremmer restitution og forebygger skader. Grunden til at vi starter shoppen er et: Vores vision på længere sigte er større, vi brænder for at sprede glæden ved sport og performance og gøre den tilgængelig for alle, der som os går op i at præstere bedre. To: Det er en vigtig del af finansiering af vores olympiske kampagne, vi mener, der må gerne gå sport i at tjene penge" udtaler Anette Viborg, co-grundlægger af Sportsshop17 og Viborg og Hjortlund til OL.
"Drømmen om at vinde medalje til OL kræver jo en vis økonomi, og vi er trætte af at have hatten i hånden og bede familie, venner og sponsorer om penge. Vi har endnu ikke vundet et stort mesterskab i en olympisk klasse, derfor mener vi det er lettere at gå ud til sponsorer og sige, støt os, mens vi kan vise, vi selv er i stand til at smide noget i puljen. Vi bruger ufattelig meget tid på at skaffe sponsorer og en stor del af den tid vil vi fremadrettet allokere til at udvikle og drive vores webshop Sportsshop17." siger Martin Hjortlund, co-grundlægger af Sportsshop17 og Viborg og Hjortlund til OL.