Puma trækker sig ud af sejlsport

Det kendte tyske sportstøj- og skomærke Puma trækker sig ud af sejlsport. Puma stopper alle sponsoraftaler i sejlsport ved udgang af 2013. Det betyder blandt andet, at Puma stopper sit engangement i store kapejladser som Volvo Ocean Race og America's Cup.

Tabt markedsandele

Grunden til, at Puma vælger at trække stikket til sejlsporten, er, at de ønsker at fokusere på de produkter og idrætsgrene, der tjener firmaet bedst. Puma har tabt markedsandele i Europa, Kina og USA, hvor forbrugerne køber færre produkter fra det tyske firma. Puma har oplevet et fald i virksomhedens overskud på 70 % fra 2011 til 2012.

Pumas samarbejde med Oracle Team USA, der er forsvarende mestre af America's Cup, slutter også ved udgangen af 2013 sæsonen. Udover at skære i sponsoraftaler vil Puma også lukke en række butikker.







★ Interview & Portræt

★ Træets mester - portræt af William Jensen

★ Tursejlads

★ Familien Nissen - Afslutning for Højtryk med citater og...

★ Test af sejlbåde

★ Dragonfly 36 sætter ny standard for flerskrog

★ Artikel

★ Unghavn inviterer unge om bord i alt det maritime

★ Artikel

★ Juniorbåden - Grundstenen i dansk sejlsport

★ Test af sejlbåde

★ X-40 - En båd for livet som er yderst velsejlende





Udvalgte artikler *


Produktnyt

Hvis der er noget vi glæder os til...

USA: GM ind på markedet for e-motorer

Der er en ny kat i byen