Niche-magasinerne trodser tilbagegang

Der er en tendens til, at flere annoncører vælger aviserne fra i deres markedsføring. Generelt er annonceringen i dagbladene halveret på godt fem år, og tabene forsætter.

Allan Hansen, der er kommerciel direktør på dagbladet Børsen, udtaler: "I disse år shopper annoncørerne rundt og afprøver nye medier, men mange kommer tilbage til print, der stadig er et godt sted at starte en kampagne".

Magasinerne trodser tendensen

Heldigvis ser det lidt anderledes ud for de trykte magasiner, der trodser den kedelige tilbøjelighed. "Ugeblade og magasiner har haft en fin start på året, både hvad angår annoncering og læsertal. Her oplever vi typisk, at budgetterne fastholdes eller øges" udtaler Sine Hermansen, print manager hos mediebureauet MEC til Børsen.

Løssalget øget med 10 procent

Søren Øverup kan nikke genkendende til tendensen: "Bådmagasinet har solgt cirka 10 procent flere blade i løssalg de første 4 måneder af 2012 sammenlignet med de samme måneder i 2011. Vi er dog meget opmærksomme på, at vores trykte magasin og vores aktiviteter på nettet supplerer hinanden. Vi giver mulighed for vores annoncører at brede sig på begge platforme, samtidig med at læserne kan nå Bådmagasinet på flere let tilgængelige måder".

 







★ Artikel

★ Lamineret cockpitarm og timevis af lakering

★ Interview & Portræt

★ Portræt: Ny kaptajn ved roret i Dansk Sejlunion - Anders...

★ Test af motorbåd

★ Test: Bayliner V20 - Sjov og rummelig

★ Artikel

★ Vendée Globe: Nedtælling til verdens hårdeste...

★ Artikel

★ Rita IV: En konge værdig

★ Test af motorbåd

★ Test: Delphia 10 Sedan - Slowboat til gode oplevelser

★ Interview & Portræt

★ America's Cup: Dansk civilingeniør stadig en af de mest...





Udvalgte artikler *


Produktnyt

Hvis der er noget vi glæder os til...

USA: GM ind på markedet for e-motorer

Der er en ny kat i byen