Der er en tendens til, at flere annoncører vælger aviserne fra i deres markedsføring. Generelt er annonceringen i dagbladene halveret på godt fem år, og tabene forsætter.
Allan Hansen, der er kommerciel direktør på dagbladet Børsen, udtaler: "I disse år shopper annoncørerne rundt og afprøver nye medier, men mange kommer tilbage til print, der stadig er et godt sted at starte en kampagne".
Magasinerne trodser tendensen
Heldigvis ser det lidt anderledes ud for de trykte magasiner, der trodser den kedelige tilbøjelighed. "Ugeblade og magasiner har haft en fin start på året, både hvad angår annoncering og læsertal. Her oplever vi typisk, at budgetterne fastholdes eller øges" udtaler Sine Hermansen, print manager hos mediebureauet MEC til Børsen.
Løssalget øget med 10 procent
Søren Øverup kan nikke genkendende til tendensen: "Bådmagasinet har solgt cirka 10 procent flere blade i løssalg de første 4 måneder af 2012 sammenlignet med de samme måneder i 2011. Vi er dog meget opmærksomme på, at vores trykte magasin og vores aktiviteter på nettet supplerer hinanden. Vi giver mulighed for vores annoncører at brede sig på begge platforme, samtidig med at læserne kan nå Bådmagasinet på flere let tilgængelige måder".