Vi ser en tendens til at de magasiner der går mest frem, er dem med den skarpeste profil, og de blade der henvender sig med et meget unikt indhold, til en meget specifik målgruppe, udtaler Signe Hermansen, printmanager i mediebureauet MEC sig til Børsen.
Der er mange magasiner der har fremgang, og i modsætning til aviserne som stadig oplever faldende oplag, ja så har nichemagasinerne stabiliseret sig,. Dette gælder for de flestes vedkommende de mindre magasiner, med en meget loyal målgruppe – vi ser en tendens til at titlerne bliver mere og mere tydelige i deres profil, fortsætter Signe Hermansen.
Per Ingdal, udgiver direktør hos Aller ser også samme tendens. Læserne går fra at få lidt af det hele til at få meget om netop ét specifikt interesseområde, siger Per Ingdal, og Torsten Bjerre Rasmussen fra Egmont Magasiner følger op med en vurdering som går på, at det specielt er magasinerne der henvender sig til det mandlige publikum der ser fremgangen. Tendensen vendte i 2011 udtaler Torsten Bjerrre Rasmussen sig til Børsen.
Det er jo dejlig læsning, for vi kan sagtens genkende ovennævnte trends, udtaler Søren Øverup. Det handler virkelig om at leverer artikler læserne ikke bare finder alle mulige andre steder. Det stiller store krav til indholdet af nichemagasinerne, men det er netop hvad vi har arbejdet med gennem de seneste par år, at skærpe indholdet af vores trykte magasin, slutter Søren Øverup