Da Harvey Schiller blev ansat som kommerciel direktør for Americas Cup, var det målet, at Americas Cup skulle udvikles til en professionel global sportsevent, som skal have en kommerciel værdi for alle de deltagende teams, ligesom Cup’en skal være bærdygtig økonomisk sportsbegivenhed og -forretning.
Gældende fra Louis Vuitton Americas Cup World Series i Portsmouth i den kommende weekend, så vil Americas Cup nu blive vist for verdens største TV-publikum.
Den største broadcaster af sportsudsendelser på det kinesiske marked, CCTV Ports & Entertainment Co. Ltd. har erhvervet de eksklusive rettigheder til at vise alle Louis Vuitton Americas Cup World Series events i 2015 og 2016.
Endvidere vil CCTV vise Louis Vuitton Americas Cup Qualifiers, Challenger Playoffs samt Americas Cup Match i Bermuda i juni 2017.
Harvey Schiller siger: ”Det er en fantastisk mulighed for Americas Cup, vores partnere og holdene for at demonstrere spændingen i Americas Cup til verdens største TV-publikum.”
Der er allerede gisninger om, at dette næste gang vil åbne mulighederne for et kinesisk Americas Cup projekt samt måske også andre asiatiske projekter, udover SoftBank Team Japan. Adgangen til det kinesiske marked vil naturligvis også styrke mulighederne og den kommercielle værdi for de øvrige holds sponsorer.