VM 2018: Sailing Event Assistant søges

Sailing Aarhus er i samarbejde med Aarhus Kommune, Dansk Sejlunion, Sport Event Danmark værter for Hempel Sailing World Championships 2018, den største, internationale kapsejlads nogensinde afviklet i Danmark.

De fire samarbejdspartnere har etableret en projektorganisation med i alt otte ansatte, der har ansvar for den overordnede planlægning og gennemførelse af VM 2018. Sailing Aarhus har ansvaret for planlægningen og gennemførslen af de sportslige aktiviteter, samlet kaldet Sailing Event Management.

Til at forestå den overordnede planlægning og gennemførelse af dette, er der ansat en ’Sailing Event Manager’ og en ’Athlethes and Officials Administration Coordinator’. Disse understøttes af arbejdsgrupper bestående af kapsejladskompetente frivillige fra foreningsmiljøet hos de Aarhusianske og danske sejlklubber – samt af øvrige ansatte i Sailing Aarhus og fra Dansk Sejlunion.

Til at styrke Sailing Event Management funktionen, søges der nu en ”Sailing Event Assistant”. Du vil blive ansat i Sailing Aarhus med reference til Sailing Event Manageren og med projektansvar til VM2018 organisationen.

Du kommer til at arbejde tæt sammen med Sailing Event Manageren og Athletes and Officials Administration koordinatoren for at supportere i løsningen af de opgaver, der er under Sailing Event Management funktionen – men også sammen med den øvrige 2018 VM projektorganisation. Den daglige arbejdsplads er i et inspirerende kontorfælleskab i DOKK1 hvor både Sailing Aarhus, Aarhus Events og VM2018 organisationen bor.

Du vil blandt andet komme til at arbejde med følgende opgaver:

  • Assistance til de funktioner, som de frivillige skal varetage før og under VM2018.
  • Support til sejlklubber omkring de sportslige opgaver, der er udliciteret til og varetages af dem.
  • Koordinering af grej og officialsbåde til kapsejladsafviklingen.
  • Support på såvel praktiske opgaver, samt administrative funktioner.
  • Udarbejdelse af skriftligt materiale, der understøtter ovenstående.
  • Øvrige forefaldende event koordineringsopgaver.

Dine kompetencer:

  • Du har kendskab/erfaring med planlægning og gennemførelse af internationale kapsejladser
  • Du har erfaring med at arbejde i frivilligt drevne foreningsmiljøer og har derfor et etableret netværk i sejlsports-foreningsmiljøet.
  • Kan arbejde både i et team, men også selvstændigt, proaktiv og problemløsende.
  • Har en relevant uddannelse, du kan bruge i opgaveløsningen.
  • Kan arbejde systematisk og ansvarsfuldt – også i eventmiljø, hvor ikke alt er struktureret på forhånd.
  • Du har det fint bag et skrivebord, men er også helt ok med praktiske opgaver på havnen.
  • Taler og skriver dansk og engelsk flydende – evt kendskab til flere andre hovedsprog.

Stillingen er på 37 timer/uge og med tiltrædelse snarest muligt efter aftale. Stillingen er tidsbegrænset med fratrædelse ultimo august 2018. Er du et kvalificeret besætningsmedlem at tage med på denne rejse, så send en kortfattet ansøgning bilagt CV til Sailing Event Manager Per Hjerrild (Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.) senest den 23. oktober 2017.

Du er velkommen til at ringe til Per Hjerrild hvis du har eventuelle, uddybende spørgsmål, på 41 26 78 27.

Vi forventer at gennemføre samtaler i uge 44 2017.