Jes Gram Hansen røg over bord ved kollision

Det område af Douro floden, der blev sejlet på, svarer til at sejle ud for Islands Brygge i hjertet af København med springende vind. Kort sagt det var meget udfordrende for alle deltagerne. Danske SAP Extreme Sailing Team deltog, og fik følgende placeringer på sidste dagen - 5, 5, 5, 6, 7, 2, 4, 5. Det betyder, at SAP Extreme Sailing slutter som nr. seks ud af de otte både.

Rasmus Køstner udtaler efter sejladserne: "Med seks sidstepladser på førstedagen er vi rigtig tilfredse med at slutte som nummer seks samlet. Tingene kørte ikke rigtigt for os de første to dage, mens vi havde en super dag i går. I dag var forholdene utrolige vanskelige, og vi blev testet på alle tangenter".

Alt går efter planen

Status efter fire stævner og dermed halvvejs gennem sæsonen er, at alting går efter planen. Jes Gram Hansen; "Vi føler bestemt, vi er på rette spor. Vores crew er ved at være godt sammentømret og sejler glimrende rent teknisk. Vi arbejder med de samme udfordringer, som til de forrige stævner, primært timingen i starterne, og det blev ikke lettere her i Porto på grund af det meget snævre område og den stærke strøm".

Jes røg over bord

Det danske hold blev da også så rigeligt udfordret, blandt andet røg Jes Gram Hansen en tur over bord efter en kollision. Kollision skete, da Oman Air sejlede med stor fart op bag i den danske SAP båd. Det betød, at Jes Gram Hansen faldt over bord, men også at SAP båden fik skader på skrog og udstyr. Se med i nedenstående video:

SAP glad for sponsorat

Sponsormæssigt kører SAP Extreme Sailing Team også efter planen. Samarbejdet med SAP kører som smurt. Manager Ole Egeblad udtaler, "Det er en fornøjelse at arbejde sammen med SAP. De er top professionelle og bruger os meget aktivt. Vi var ti dage i Kiel og sejlede med SAP ansatte og kunder, og om en uges tid skal vi til 505 Worlds og sejle med SAP igen".

Teamet regner med at kunne præsentere yderligere sponsorere inden for de næste 14 dage plus et par ændringer i organisationen.