Sailstream - du er produceren. Slagordet kommer fra to danske virksomheder, som har slået kræfterne sammen og skabt et produkt, som skal formidle sejlsport hele vejen ind i publikums hovedpulsåre. Trac-trac og Zenitel har oparbejdet en mangeårig ekspertise i henholdsvis tracking (hvor GPS-sendere på bådene sender signaler, som kan formidles på en skærm, og vise hvad der sker på banen) og video/film. <br />
Tracking og video
Tracking-delen står for konstante øjebliksbilleder af hver enkelt båds placering, samt opdaterede lister over rækkefølgen i sejladsen. Video-signalet sørger for at det hele bliver levende, og formidler stemning og duften af saltvand.
Du er produceren
Zenitel og Trac-trac har kombineret de to typer sportsdækning i en opsætning på nettet, hvor tilskueren selv kan kombinere og vælge mellem forskellige kameravinkler, og forskellige tracking-funktioner. Sailstream er navnet på det samlede system, som når publikum via en netside. Det nylig overståede RS:X-VM i Kerteminde var en slags generalprøve.
Annoncesalg
Sailstream vil nu udbydes til kapsejlads-arrangører i ind- og udland. Tanken er at arrangørernes udgifter kan dækkes helt eller delvis ved hjælp af salg af annoncer på Sailstream-sitet. Udgiftsniveauet vil ligge omkring et par hundrede tusinde kroner, meget afhængig af trafikken, så i første omgang er det ikke den lokale aftenmatch der er målgruppen. Pay per view er også en mulig løsning på financieringen.