19.220 besøgte Boat Show i weekenden


2.254 fredag, 9.531 lørdag og 7.435 søndag, var langt flere besøgende end bådbranchen, turde håbe på, første weekend af Boat Show 2009 i Fredericia.

             Interessen for årets Boat Show har været helt overvældende over bådudstillingens første tre dage. Lørdag var der så mange besøgende, at køerne hurtigt strakte sig helt ud til ringvejen i Fredericia. Men det ændrede ikke på den gode stemning hos de sejlsportsinteresserede.<br />


Søndag eftermiddag kunne bådbranchen ånde lettet op – de bange anelser om, at dårlige tider ville påvirke bådudstillingen, blev bragt til skamme. Med et samlet besøgstal på 19.220 for første weekend i Fredericia, sammenlignet med et total for to weekender på 37.400 forrige år, må første halvdel af bådudstillingen betegnes som en succes besøgsmæssigt.

Udstillerne: Der bliver og vil blive handlet både
På standene i Fredericia Messecenter var det trætte og glade udstillere, der søndag kunne ånde lettet op.

”Det er en af de bedste weekender vi har oplevet – det er sjovt, når der er så mange besøgende. Det er vores indtryk, at der bliver handlet både, når der er så stor interesse for bådforsikringer,” fortalte John Bislev fra Pantaenius, der forsikrer lystbåde, til Bådmagasinet ved udstillingens lukning søndag.

På Johs.Thornams stand var sælgerne Per Breinbjerg og John Poulsen glade for den store interesse, de besøgende viste. ”Det er gået perfekt – bedre end forventet. Der har været gode købssignaler og interesse for vores Suzuki motorer og prøveture i vores Jeanneau motorbåde. Vi sælger ikke direkte på standen, så nu skal vi hjem og følge op på interessen.”

Sejltøjs-producenterne var mødt op i stort antal på bådudstillingen, og her gik de besøgende direkte efter at få udvidet deres garderobe. Hos sejlerlandsholds-sponsoren, GUL, kunne 49’er-sejler Søren Hansen fortælle indlevende om produkterne. ”Det er især GUL’s Code Zero serie, hvor bevægelsesfriheden er i fokus, de besøgende har kigget på. GUL’s store serie inden for våddragter har også trukket interesserede til standen.”


Fleksibilitet er mange ting. Her viser 49’er-sejler, Søren Hansen, og Lars Kiil, der importerer GUL-sejlertøj, hvor meget deres våddragt kan strække sig.

            <br />

Besøgsantal ikke alene en succes
”Inden starten i fredags stod vi i samme situation som udstillerne. Det var ikke til at spå, om pilen ville gå op eller ned. De øvrige europæiske bådudstillinger har haft fald på 10-15% på besøgersiden,” forklarede projektleder ved Fredericia Messecenter, Lars Søndergaard, til Bådmagasinet.

”Vi er meget fornøjet, med så mange besøgende der er troppet op, men besøgsantallet gør det ikke alene for succes. Den endelige succes kan vi først måle i forlængelse af udstillingen, når udstillerne får fulgt op på henvendelserne.”

Boat Show 2009 fortsætter med masser af spændende nyheder, konkurrencer og foredrag fra fredag den 6. marts kl. 13 og lørdag/søndag fra kl. 10-18. Husk at du ved indgangen får udleveret et gratis Bådmagasinet SEJL og Bådmagasinet MOTOR.

<LINK:5608:Boat Show 2009>http://www.boatshow.dk







★ Artikel

★ Lamineret cockpitarm og timevis af lakering

★ Interview & Portræt

★ Portræt: Ny kaptajn ved roret i Dansk Sejlunion - Anders...

★ Test af motorbåd

★ Test: Bayliner V20 - Sjov og rummelig

★ Artikel

★ Vendée Globe: Nedtælling til verdens hårdeste...

★ Artikel

★ Rita IV: En konge værdig

★ Test af motorbåd

★ Test: Delphia 10 Sedan - Slowboat til gode oplevelser

★ Interview & Portræt

★ America's Cup: Dansk civilingeniør stadig en af de mest...





Udvalgte artikler *


Produktnyt

Hvis der er noget vi glæder os til...

USA: GM ind på markedet for e-motorer

Der er en ny kat i byen