Trykte medier er presset hvad end det er aviser eller magasiner, det ville jo være ganske utroværdigt hvis vi ikke her på Bådmagasinet forholdt os til den sandhed, og i Sverige er der lukket en del bådtitler på det seneste.
Nu er turen kommet til England, hvor Time Inc. (UK) Ltd. har meddelt, at udgivelsen af Motorboat Monthly udkommer for sidste gang.
Bladet udkom første gang i 1987 som en konkurrent til Motorboat & Yachting, men i en nylig revidering af markedet, fandt Time Inc. ikke berettigelse og plads til to bådblade til samme målgruppe, i de aktuelle markedsforhold.
Bladet udkommer sidste gang den 18. September.
Det danske marked
Bådmagasinet har gennem de seneste par år ligget ganske stabilt, og præsterer i henhold til Gallup stadig pæne læsertal.
55.000 unikke læsere pr. måned i vores trykte udgave, og vi oplever faktisk fremgang i løssalget, omend de regnes i få hundrede, men kurven er vendt. Abonnement antallet ligger ganske stabilt, så vi tror på den ændring Bådmagasinet har gennemgået, med meget mere turstof - giver pote.
Den elektroniske version af Bådmagasinet har hen over sommeren vist abnorme tal. Vi nåede desværre lige netop ikke de 100.000 unikke - men tæt på. Hele 97.192 unikke brugere i august måned er vi også rigtig godt tilfredse med, et helt utroligt tal, der giver små 190.000 besøg på sitet i den måned, og med Bådmagasinets næsten 6.300 følgere på magasinets facebookside, ja så har vi samlet set aldrig været i dialog med så mange danske sejlere på én måned.
Opkøbet af Boatindex tilbage i 2013, og vores seneste udvidelse af forretningen med Sail-World.com har naturligvis også hjulpet til denne udvikling hvor begge site støtter op med trafik til Bådmagasinet. Det er dejligt at blive bekræftet i vores strategi ikke kun holder, men bringer Bådmagasinet ind i den nye medieverden med fuld fart på.
Bådmagasinet.dk toppede senest i perioden fra 27. juli til 26. august hvor vi nåede over 97.000 unikke brugere på sitet.