Søndag aften klokken 17.00 blev der sat punktum for årets Fredericia Boat Show, som i alt sluttede med 30.880 besøgende over de syv udstillingsdage. I 2017 var antallet af besøgende 31.553, så Boat Show må siges at holde kursen.
– Det har været nogle rigtig positive og travle dage. Mange af de besøgende er stadig helt høje efter den fantastiske sommer i 2018, og de kan næsten ikke vente med at komme på vandet. Tilbagemeldingerne fra udstillerne er da også, at stemningen og lysten til at handle har været i top, siger messechef Lars Søndergaard.
Blandt udstillerne var Carver Yachts Scandinavia, som nyligt har fået det skandinaviske agentur på de italienske Sessa Marine motorbåde. Carver var blandt de nye udstiller på Boat Show, og det blev en flot debut, fortæller indehaver Niels Stielund.
– Helt konkret fik vi underskrevet en handel til 4,2 millioner kroner på en 42 fods Sessa med flybridge til en kunde i Aarhus. Den er allerede sat i produktion og leveres ultimo juli i Aarhus, oplyser Niels Stielund.
Den udstillede båd var en imponerende Sessa C 38 til omkring tre millioner kroner – en Skandinavienspremiere, som der også var stor interesse om.
– Det har været ret vildt. Flere er kommet i to omgange, og vi er langt i processen med flere købere. Jeg er overbevist om, at vi indgår mindst to handler, vurderer Niels Stielund, som betegner Fredericia Boat Show som Skandinaviens bedste bådudstilling.
ShipShape A/S sælger bådudstyr og har også bådsalg, og virksomheden fra Rungsted Havn har haft et rigtig godt Boat Show.
– Vi er altid tilfredse med at deltage på Boat Show, og vi har også haft et godt salg. På bådsiden har vi fået mange gode kontakter på vores udstillede Dufour-både, så er vi meget positive. Vi oplever, at folk i år generelt er tættere på at sige ”Nu skal vi altså have skiftet båden” end for to år siden, fortæller indehaver Martin Rasmussen.
Hos Marine Proshop havde man nytænkt indretningen af standen efter et ”Ikea-koncept”. Fra indgangen til ”Bådens Verden”, som området hed, og frem til kasserne var der en større ”labyrint” fyldt med bådudstyr, marineelektronik og gode tilbud, og man kunne også møde en række af Marine Proshop-kædens leverandører. Ifølge kædechef Michael Møller har de besøgende taget rigtig godt imod konceptet, som også har løftet omsætningen betydeligt, oplyser han.