Fans af det danske SailGP-hold vil komme med ned under overfladen som aldrig før, når en ny dokumentarserie lanceres i de kommende uger.
Den første af tre feature-episoder udgives den 1. juli og giver seerne mulighed for at komme hele vejen rundt om det danske team, og giver fans mulighed for at komme helt tæt på, når holdet forbereder sig til sæsonen.
Med en af de stærkeste line-ups i sejlsportens historie, og en flåde af foilende F50-katamaraner med høj fart i intens infigth, er SailGP hurtigt blevet et af de absolutte højdepunkter i global sejlads.
Kaptajnen på det danske SailGP-hold, Nicolai Sehested, indrømmer, at når brøkdele af et sekund gør forskellen mellem at vinde og tabe, så er der stort pres på de nyeste hold i serien, for at komme helt rigtig fra start.
”Konkurrenceniveauet har aldrig været højere, og som et af de nyeste hold kender vi alt til udfordringen, når vi prøver at lukke hullet op til topholdene,” forklarer Sehested - og fortsætter ”Efterhånden som vi bruger mere tid om bord på F50-båden, gør vi hurtigt store fremskridt, men vi er også på en meget stejl læringskurve, hvilket giver noget spændende sejladser og noget helt fantastisk indhold til fansene. Vi er selv sportsfans, og vi ved, at fans elsker at komme ned under overfladen på de hold, de følger, og vi glæder os til at dele det med dem.”
Stor Rockwool-kampagne
Den nye dokumentarserie er en del af en vidtrækkende Rockwool-kampagne med titlen 'Beneath The Surface', der lover at dykke endnu dybere end nogensinde før i, hvad der får et verdensklasse SailGP-hold til at præstere både på vandet og på land.
Kampagnen, der både udforsker dybtgående temaer som videnskab, bæredygtighed, innovation og teamwork, består desuden af en række 'Beneath The Surface of...' -episoder, der er skræddersyet til de sociale medier og udforsker hver by på SailGP-kalenderen. Dertil kommer 'Into The Depths' - en video-podcast, der forbinder det danske SailGP-holds sejlere med inspirerende og interessante personer fra videnskabs-, sports-, bæredygtigheds- og forretningsverdenen.
”Denne ambitiøse globale marketingkampagne giver os ikke bare muligheden for at udforske temaer, der vedrører Rockwool, gennem en SailGP-linse, men vigtigst af alt leverer vi overbevisende og eksklusivt indhold på flere formater til sejlads- og sportsfans over hele kloden,” siger Mirella Vitale, Senior Vice President, Marketing, Communications and Public Affairs hos Rockwool, og fortsætter - "da vi støtter det danske SailGP-holds deltagelse i en af sportsgrenens mest udfordrende og konkurrenceprægede ligaer, bruger vi vores platform og stemme til at tale til, inspirere og engagere nye fans både i Danmark og i resten af verden."
De første episoder af 'Beneath The Surface of ...' og 'Into The Depths' udgives i forbindelse med Italien SailGP i Taranto den 5.-6. juni 2021, og den første episode af dokumentarserien følger den 1. juli.
Se teaser for kampagnen her: