Hvad er motivationen hos Rockwool for at gå ind i sejlsport?
”Jeg har takket nej til sejlsport mange gange. Tidligere forsvandt sejlerne bare ud på havet, og derefter så vi ikke mere til dem før, de kom tilbage. Men så kom det her frem. Et koncept, hvor man laver sejlsport fuldstændig bæredygtig, midt inde i en stor by. Der er action, god live mediedækning – og det henvender sig præcis til vores kundebase.
Det er via dem, vi skal løse klimaudfordringerne. Miljøvinklen er altså helt afgørende for os. Og så findes der jo andre aspekter: Rockwool er en 80 år gammel dansk virksomhed, og hvis du kigger på de seneste 30 år, så er sejlsport den mest fremgangsrige sport i landet. Så jeg synes jo at med en dansk virksomhed, som har sin base her, så skal Danmark have et team i SailGP. Så hvorfor gør vi det? Det her passer ganske enkelt vores profil.”
Så du ser en klar linje mellen miljø-engagement og sejlsport?
”Klimaforandringerne er i gang med at ændre verden allerede nu. Men vi har brug for at have en optimistisk tilgang. Så i stedet for at spå dommedag og skræmme folk, synes jeg at vi som er sejlere skal bruge vores særlige tilgang: Selv om vi ved
...