Laser-klassen stemte ja – men til hvad?

Related Articles: Kommentar: Det store Laser-mord

Laser-klassens internationale organ ILCA melder nu at den afstemning de gennemførte frem til 1. august, endte med et klart ja.

Nye producenter
Et ja til hvad, spørger du måske. Det er et godt spørgsmål. Med et langt svar, du kan læse i den her artikel.
Kort sagt betyder resultatet at de tre virksomheder verden over, som indtil nu har haft eneret på at bygge Laser-joller, har mistet deres eneret. Nye producenter kan komme til. Og hensigten med den øvelse, er at leve op til nogle krav, både fra EU og IOC, om at der ikke må være monopol på produktion af udstyr til OL. Desuden ville ILCA gerne af med Laser Performance, den største producent, som i mange år har misligholdt sine forpligtelser. Med andre ord var afstemningen et forsøg på at redde Laser-klassens olympiske status.

Uholdbar situation
Som vi var inde på i forrige sag om emnet, har World Sailing (WS) rodet sig ud i endnu en håbløs

...
Vil du læse mere? Log ind
Bliv abonnent og få fuld adgang til vores artikler
Ønsker du Båd Magasinet ? Se hele udvalget af abonnementer






★ Artikel

★ Lamineret cockpitarm og timevis af lakering

★ Interview & Portræt

★ Portræt: Ny kaptajn ved roret i Dansk Sejlunion - Anders...

★ Test af motorbåd

★ Test: Bayliner V20 - Sjov og rummelig

★ Artikel

★ Vendée Globe: Nedtælling til verdens hårdeste...

★ Artikel

★ Rita IV: En konge værdig

★ Test af motorbåd

★ Test: Delphia 10 Sedan - Slowboat til gode oplevelser

★ Interview & Portræt

★ America's Cup: Dansk civilingeniør stadig en af de mest...





Udvalgte artikler *


Produktnyt

Hvis der er noget vi glæder os til...

USA: GM ind på markedet for e-motorer

Der er en ny kat i byen