Start rejsen i drømmeland

Så meget sparer du:
Priserne varierer fra en Oyster 55 til 590.000 US-dollars til en Gulf Star 44 til 40.000. For tre år siden lå den amerikanske dollars tæt på de 8 kr. i skrivende stund er den noteret til 6,28. Omregnet betyder det en besparelser på ca. 1 million kr. på Oyster 55’eren og 69.000 kr. på Gulf Star 44’eren.
Er du derudover på vej videre ud i den rigtig store verden uden for Europa, betyder det at du kan trække den sparede moms fra dine samlede udgifter.
Interesseret? klik ind på www.bviyachtsales.com

Vigtigt når du importerer
Overvejer du at tage til Caribien for at hente en båd til Danmark er der en række forhold du skal være opmærksom på inden du foretager handlen.
”Det er ret vigtigt om det er en båd, der er produceret uden for eller inden for EU. Vil man sejle uden for Europa er det naturligvis lige meget, men så snart man kommer ind i de europæiske farvande er der to relevante regler, der træder i kraft,” fortæller Henrik Petersen fra Sejler Finans inden han fortsætter:
”Dels skal der betales moms og dels skal båden CE-god-kendes. Bliver den ikke det er den ulovligt at sejle i.”
Der er umiddelbart ikke de store vanskeligheder i at få godkendt båden, da kravene til sikkerheden er stort set de samme, hvad enten de er udfærdiget af US Coast Guard eller af embedsmændene i EU-kommissionen. Men man ved jo naturligvis aldrig om der skulle gemme sig en overraskelse om bord, der ville gøre den gode handel dårlig. Derfor giver Henrik Petersen folk med blod på tanden følgende råd:
”Der er ingen tvivl om, at det letteste er at gå efter en europæisk produceret båd, eller en båd der enten er ejet af en dansker eller bærer dansk flag på hækken. Der ligger massevis af franskproducerede Jeanneau’er og Bénéteau’er i de caribiske farvande. Skulle man imidlertid være faldet for en amerikaner, sørger vi for, at vores synsmand som vi sender over for at tjekke skibet inden vi yder lånet, er den samme som den mand, der skal udføre CE-certificeringen, når båden er sejlet hjem. På den måde kan køberen få en form for vished for, at det hele er ok inden der skrives slutseddel.”
Når Sejler Finans går ind og sælger en finansieringsløsning i eksempelvis Caribien, er det et krav fra deres side at de har haft en mand ovre for at syne båden. Det bliver til en ekstra udgift på en flybillet plus 4000 kr. pr. døgn.
Bådlån med 20 procent udbetaling løber typisk over 10 år, men lægger køber en højere udbetaling kan lånets løbetid forlænges.








★ Artikel

★ Lamineret cockpitarm og timevis af lakering

★ Interview & Portræt

★ Portræt: Ny kaptajn ved roret i Dansk Sejlunion - Anders...

★ Test af motorbåd

★ Test: Bayliner V20 - Sjov og rummelig

★ Artikel

★ Vendée Globe: Nedtælling til verdens hårdeste...

★ Artikel

★ Rita IV: En konge værdig

★ Test af motorbåd

★ Test: Delphia 10 Sedan - Slowboat til gode oplevelser

★ Interview & Portræt

★ America's Cup: Dansk civilingeniør stadig en af de mest...





Udvalgte artikler *


Produktnyt

Hvis der er noget vi glæder os til...

USA: GM ind på markedet for e-motorer

Der er en ny kat i byen