Sejlsport er ikke en specielt vellykket publikumsidræt. Det er heller ikke en kæmpestor sport målt på deltagere. Alligevel investerer det internationale erhvervsliv milliarder i sejlsport. Hvorfor?
Der findes bestemte værdier som står i høj kurs i dagens samfund, og som derfor, set med markedsføringsbriller, også har en høj kommerciel værdi. Lad os nævne nogle af dem: Miljø og natur. Teknologi og design. Action og eventyr. Sejlsport indeholder det alt sammen. Hvis man taler med folk, som er involveret i store sejlsportssponsorater, er det lige præcis, de værdier
som bliver nævnt igen og igen. I tillæg er sejlsport en sammensat størrelse med mange grene og forskellige muligheder: Der fi ndes både klassiske og moderne udtryksformer. Forskellige dele af sejlsporten kræver henholdsvis teamwork- og solopræstationer. Der er med andre ord noget for enhver smag.
Pris: 20 kroner / 5 sider. Kilde: Bådmagasinet 10/2012