Fredag den 12. november, skete der igen en ulykke på vandet. Denne gang i en Elliott 6M, der kæntrede på Øresund ud for Taarbæk. Desværre ikke nogen sjælden begivenhed i danske farvande. Forskellen på denne ”near miss” ulykke og de andre ti kendte fritidsulykker i 2010, var dels den kvindelige erfarne, semikendte besætning og udgangen foreløbig ser lykkelig ud – i hvert fald på det fysiske plan? Deres eventuelle ar på sjælene dukker desværre kun langsomt op fra de indre følelser.
De andre maritime ulykker, der er noteret på Søsportens Sikkerhedsråd i 2010, havde alle en dødelig udgang. Ingen opnåede dog æren at blive ”BreakingNews”, her på baadmagasinet.dk. De døde oftest med dilleren i hånden, i absolut tavshed ud over en obligatorisk lille notits i den nærmeste lokalavis.
Først en tak til de højere magter (og ikke mindst redningshelikopteren), at de tre sejlere overhovedet er i live. Rygter og de fakta, der er kommet frem, viser med al tydelighed hvor hurtigt ting kan gå rygende galt. Hvad de enkelte om bord, har gjort og ikke gjort skal jeg på bagsiden ikke kloge mig på, blot konstaterer at jeg håber alle bliver lidt klogere af ulykken.
Jeg har også diskuteret med den gamle chefredaktør hr. Øverup, om der egentlig kunne ”koges mere suppe” på denne sag? Men ulykken er fortsat, trods de mange artikler og indlæg et naturligt emne for ”Bagsiden”, som har siddet iagttagende på sidelinjen hele ugen. Efterhånden er det jo ikke ulykken selv, der er interessant. Den megen respons og hurtige aktivitet, fra de to normalt sovende kæmper - KDY og DS - er interessant.
For det er jo ikke nogen sensation, at der sker en ulykke – selv for olympiske kandidater som de tre piger. I enhver anden sport, er det en naturlig del af spillet. Eksempelvis ved alle aktive i motorsporten at biler rammer barrieren, eller hinanden – desværre også en gang imellem med dødelig udgang. Risikoen for døden er en naturlig del af sportens DNA. I cykelløb behøver du ikke en gang været dopet, for at kunne komme gruelig galt af sted, og sådan er det bare. Indtil i fredags var det bare ikke en naturlig del af sejlsporten, forhåbentlig bliver vi måske lidt klogere denne gang.
Hans Natorp, DS' formand og den eliteansvarlige i KDY, Anders Kristensen, skal efter en famlende opstart have ros for at håndterer situationen, så rygtedannelsen blev svækket og de mest højtråbende kritikere dæmpet i retorikken. Dejligt at se Hans Natorp endeligt trådte i karakter, med sine aktive udmeldinger. Ugen igennem fik formanden opfyldt sit valgslogan: ”Sejlsporten ned i øjenhøjde”.
Positivt set så får hændelsen, debatten omkring sikkerheden til søs, til at rulle aktivt. Vi får alle sammen genopfrisket diverse sikkerhedsregler og det klassiske begreb ”godt sømandskab”. Det, jeg som bagsideskribent finder besynderligt, er at efterspillet tyder på, at alle - både i Dansk Sejlunion og KDY - har haft travlt med at genopfinde den ellers kendte dybe tallerken.
Umiddelbart virker det som om, at en ulykke som denne, kommer komplet uventet? Hvorfor er der ikke allerede en mere systematisk registrering af ”utilsigtede hændelser” i sejlsporten? En lignende havarigruppe findes i andre brancher på søen og i luften. Det må da være en opgave for Dansk Sejlunion, at fastlægge de nødvendige retningslinjer, der systematisk opsamler fakta og afrapportere utilsigtede hændelser for alle sejlere der er kommet i uføre. Det her er ikke et forsøg på at hænge pigerne ud, det er et spørgsmål om, at finde svaret på: ”Hvad kan vi lære?”
De færreste tænker på, at Formel 1 ikke kun er god mandehørm, men også bilindustriens fornemmeste testlaboratorium – til gavn for dig og mig, når vi kører rundt i vores firhjulede familiecontainere. Sådan skal det da også være med kapsejladsen, der har en afsmittende effekt på det flydende sommerhusfolk.
Ligegyldig hvor mange regler og nye procedurer de kloge folk i KDY og DS' sikkerhedsudvalg nu finder på, kan ingen skrive sig ud af begrebet ”Godt Sømandskab”. Så lad denne uges bagside slutte af med nogle af de kloge ord fra Hans Natorp: ”Stram op – tænk dig om! Og lad ikke rutinen få overtaget!”
Sendt d. 19-11-2010 kl. 12:29 af Rasmus Hansen
Naturligvis er det trist hver gang sejlere kommer galt af sted til søs! På Øresund sker det forholdsvis sjældent, på de store barske verdenshave sker det naturligvis langt oftere. Det ligger alt sammen i Naturens DNA - og det gamle ordsprog passer stadig: Kun en tåbe frygter ikke havet.
Det er min opfattelse, at denne ulykke på ingen måde er unik, foruden det, at to sejlere blev lykkeligt bjærget på Øresund fra redningshelikopteren på hvad der var en blæsende eftermiidag i den første del af usædvanlig varm November måned.
Der findes et utal af tidligere ulykker hvor andre dygtige sejlere har været tæt på / eller har mister livet.. Der var en fuldstændig tilsvarende situation med to sejlere som lå længe i koldt vand med Tornadoen ud for Hellerup tilbage i 90erne.. De blev samlet op af en tursejler, og det endte heldigvis lykkeligt.
Der var en sejler på Mallorca for nogle år siden som mistede livet under en kæntring - her sprang en dansk træner i vandet i forsøg på at redde personen - desværre en umulig situation! Rigtig synd for alle parter!
Ja, der er historier i bøgerne helt tilbage fra før Poul Elvstrøms tid om sejlere der under træning eller kapsejlads er kommet grueligt galt afsted. Poul Elvstrøm selv var tæt på, da han drev rundt i Køgebugt efter forlis med en flerskrogsbåd under en Sjællandrundt.
Men hvad er det så der gør, at denne sag får så mange op af stolen. Det skyldes nok 2 ting.
1. Sejlsport har ændret sig, og holdningen til sejlsport har ændret sig. Mange unge og deres forældre har i dag den opfattelse at sejlsport er som tennis - træneren og klubben tager sig af alt - ligesom i folkeskolen.. Sådan er det også blevet mange steder, personale tager sig af bådene, trænere er oftest altid på vandet etc. Administrationen kører der udaf.
Og selvfølgelig har det gjort sejlsport mere tilgængeligt og nye folk uden historisk erfaring er kommet til.
Men grundlæggende er faren/risikoen ved havet, tiltrods for udvikling i udstyr den sammen som for 30år - eller 100år siden. Ja tørdragterne er bedre, ja redningsvestene er bedre. Men bådene er også kun blevet vildere - større sejlareal, lettere skrog altsammen noget som gør riskoen stadig er intakt. Bemærk Elliotten er til trods for det er en match race båd stadig rimelig hidsig, tynd og dyb torpedo køl, høj kulfibermast, stort agterlig på storsejl og en rigtig pæn spiler etc.. En hurtig moderne båd, og bestemt ikke en Yngling.
2. Og så skete denne ulykke i en klub båd - men gør det egentlig den store forskel..? Det gør det selvfølgelig for en professionel klub som KDY, de har svært ved at være direkte involveret i aktiviteter med risiko for ulykker (specielt hvor der er mulighed for dødsfald) og samarbejdspartnere etc. kan ikke have sådan hængende over sig.
Men i bund og grund ligger risikoen og ansvaret altid hos den enkelte sejler, skipper som besætning. De skal kende risikoen, for der er altid en potentiel risiko i sejlsport.
Sendt d. 19-11-2010 kl. 13:31 af Jens Andersen
Altså shit happens, og var det ikke præcis som Nicolai skriver en OL/KDY/Pige besætning ville ingen have løftet et øjenbryn... Jeg synes jeg mangler relevant info om pigernes tilstand, for jeg har fornemmelse at især den ene....(redigeret) - vil være længere om at komme sig?
Sendt d. 19-11-2010 kl. 14:02 af Søren Kæstel
Dem der mener at have en almen sund fornuft, er som regel dem der er længst fra. Til gengæld holder godt sømandskab vel altid, det må bare være svært som eliteidrætsmand m/k, at flytte sine grænser hvis man aldrig krydser den??
Sendt d. 19-11-2010 kl. 15:10 af Troels
Jeg synes Nicolai er usædvanlig afdæmpet, hvorfor spidder han ikke KDY´s sikkerhedsudvalg, der foreslår fløjte, og gule overtræksveste. Som elite skal du altid bryde grænser, men man da godt bevare den sunde fornuft?
Sendt d. 19-11-2010 kl. 15:42 af Per Larsen
Jeg synes ugens bagside er meget selvmodsigende denne gang.
"Hvad med lidt sund fornuft" lyder overskriften, og så tales der ellers - fornuftigt - om at ulykker er en naturlig del af sporten, at ingen ville have rejst et øjenbryn hvis det havde været en "almindelig" sejler og at vi har fået genopfrisket de elementære søvejsregler uden at vi behøver at genopfinde den dybe tallerken.
MEN så går det da helt galt med: "systematisk registrering", "havarigruppe" og "afrapportering af utilsigtede hændelser for alle sejlere der er kommet i uføre".
Så spørger JEG bare: Hvad med lidt sund fornuft?
Hvad er det vi tror vi kan lære af sådan et bureaukrati - og er vi villige til at handle derefter? Er vi f.eks. villige til at gøre redningsvesten lovpligtig, når nu havarigruppen finder mange episoder, der fortæller at den ville have gjort en forskel?
Sendt d. 19-11-2010 kl. 15:57 af Steen Ammentorp
Uheldet for matchrace pigerne, kan lære os mere end een ting.
Et er at DS og KDY skal håndtere en meget svær situation i relation til pigerne.
Ydermere larmer det på flere fora, med kloge hoveder, samt div. postulater om spin, og manglende evne til at opsætte bedre sikkerheds regulativer.
DS og KDY skal have tid til primært at behandle pigerne anstændigt, og tingene skal foregå i pigernes tempo!
Vi alle ville få mere ud af at lade processen gå den gang, og så lade udmelding komme når den er ordentligt gennembearbejdet.
For mig at se har der ombord på den eliot skulle tages nogle beslutninger af meget svær karakter, beslutningerne viste sig at være at høj kvalitet og dette bevidner om god udannelse af sejlere.
Når KDY evner at uddanne sådanne sejlere, så er jeg overbevist om at de også evner at lære og forbedre yderligere.
Jeg er overbevist om at det er os tosser der sidder og venter bag skærmen og kommer med mere eller mindre begavede input til denne process, der har mest at lære!
1:Ting tager tid.
2:Menneskelig respekt, der opfører vi os som ekstrabladet`s nationen, er det noget der tjener vores sport, eller i det hele taget som mennesker, herunder mener jeg personligt at moderator her på siden skulle slette indlæg om spekulationer vedr. pigernes tilstand, da dette er uanstændigt og usmageligt.
Kære Steen - ganske enig, redigering er foretaget.
Sendt d. 19-11-2010 kl. 16:51 af Jens Madsen
Endnu en kikser fra Nicolai Lassen, forstår ikke at Bådmagasinet bliver ved med at bringe hans modigende sludder.
Sendt d. 19-11-2010 kl. 17:54 af Torben Ethelfeld
Nej, Rasmus Hansen. Det hedder: Kun en tåbe frygter ikke haven. Havet derimod skal du have respekt for. Stor respekt.
Skulle der være nogen blandt læserne af dette forum der brænder rigtig for søsikkerhed, så søger Søfartsstyrelsen lige nu efter en specialkonsulent til Center for søfarende og fiskere med talent og lyst til at gøre en indsats for lystsejlere. Opslaget kan findes på følgende link: http://www.job2sea.com/SearchResults/
Med hensyn til ulykken i Øresund, tænker jeg, at det forhåbentlig er sidste gang at nogen tager ud og sejle under de forhold, uden at have redningsvest på.
Er der egentlig ikke noget med en eller anden lov, der siger noget med, at der SKAL være redningsveste til alle ombord?
Sendt d. 19-11-2010 kl. 19:10 af jens Andersen
Hvor er det pinligt at læse Jens Madsens indlæg. Nicolai bagsider er det mest nyskabende i dansk sejlsport i meget lange tider. I modsætning til Jens Madsen er han både skarp - men også meget hensynsfuld overfor de tilskadekommende. Flot og sobert opsummering, der sætter tingene i fornuftig perspektiv.
Tak Nicolai
Sendt d. 19-11-2010 kl. 21:40 af Til Per Larsen
Jeg synes nu godt vi almindelige sejlere kan stille krav til OL kandidaterne og andre elite hold. De får trods alt over 1/2 delen af alle støtte kroner i dansk sejlsport. Og på baadmagasinet ser vi hvordan de nærmest har ikon status, også når uhledet er ude.
Sendt d. 19-11-2010 kl. 22:45 af Per Larsen
Så du mener seriøst at vi skal kræve af OL sejlerne at de skal have redningsvest på, selvom vi almindelige ikke behøver det?
Undskyld, men: Hvad med lidt sund fornuft?
Sendt d. 19-11-2010 kl. 23:42 af Til Per Larsen
Ja, ingen kunne vel drømme om at sætte sig ned i en formel 1 uden hjelm. Vi almindelige bilister kører jo fint rundt i trafikken uden hjelm. OL kandidaterne skule da gerne være forbilleder for de unge sejlere, og lære dem sikkerhed fra starten.
Siger DS, at hvis I vil have penge, så skal I opfylde en række sikkerhedskrav. Det ville da på sigt have en positiv afsmittende effekt på alle sejlere - også dig og mig - måske? :-)
Det er da om noget "sund fornuft"
Sendt d. 20-11-2010 kl. 00:35 af @Nicolai Lassen
Nicolai,
Som journalist har jeg fra dag 1 haft stor respekt for din kritiserende artikler. Fundamentet for dem har altid været klart - ikke mindst med den klare overskrift; BAGSIDEN.
Jeg synes, du har formået at skabe nogle fantastiske gode debatter i den danske sejlerkultur - på trods af, at Gammelfar (Hr. Søren Øverup) indimellem har trang til at "holde igen" på dine historier med en indledende replik for at forsvare bladet - inden artiklen er læst. Det er sgu lidt vattet!
Men, Lassen, du har sgu holdt skruen i vandet i mange uger - og jeg har værdsat dine indlæg. På trods af, at jeg oftest er rygende uenig og synes dine holdninger er langt ude i de nordsjællandske skove!
Men din niche er konstant blevet bekræftet at diverse indlæg om, at du er en "klaphat", fordi du skriver sådan og sådan....
Denne uge skulle så være BAGSIDEN´s fald. Den skarpe kritiske pen er åbenbart blevet efterladt i den østsjællandske skrivebordsskuffe i denne uge.
Du valgte sgu selv at gå ind på et ømt område - og allerede dér vaklede grunden vel under dig. Hvordan kunne dette laves til "Bagside-stof"?. Det lykkedes ikke!
I stedet står man tilbage med en fornemmelse af, at den journalistiske sejlsportsmødom netop er bristet.
Hvordan kan man herefter, nogensinde, forvente en god kritisk BAGSIDE - uden forbehold - omkring sejlsport???
Hr. Øverup har jævnligt flirtet med troværdigheden af bagsidens skribent - ved omtalte "inden du læser artiklen, vil jeg godt lige gøre opmærksom på, at det har intet med BMs holdninger at gøre - vi tager stærkt afstand fra... bla bla bla,..!"
Men du holdt fast, Nicolai! Indtil nu!
Hos modtager er hele troværdigheden i hvert fald røget direkte ud med de forårsruller, jeg fik til aften!
Din seneste BAGSIDE virker "miljøskadet". Skadet af for mange besøg på hovedkontoret - som i denne sag ubekvemt ligger ved KDY. På havnen i Rungsted.
Jeg har en trist fornemmelse af, at du, Lassen, var Baadmagasinets sidste nylig livline i forhold til BM/KDY relationsship.
Efter dennes uges BAGSIDE, så er værdien af disse vist så lave, at der skal nogle spændende indslag fremover til at indhente denne uges fadæse.
Undertegnede har tro på, at Lassens BAGSIDE har masser af gode indslag i ærmet fremover. MEN, der skal godt nok nogle ekstra armbøjninger til i løbet af de næste uger!!
Sendt d. 20-11-2010 kl. 10:50 af Nicolai Lassen
Til @Nicolai Lassen, først skægt vi hedder det samme? Jeg erkender gerne, at denne uges bagside har været vanskelig. Dels på grund af det ømfindige emne, men især da både Dansk Sejlunions formand Hans Natorp og eliteansvarlige i KDY, Anders Kristensen har ageret helt anderledes end både du og jeg forventede. De har kommunikeret "åbent", om det er et indforstået skuespil, eller der reelt er tale om åben kommunikation? - så er det da en positiv udvikling, der lover godt for fremtiden.
Set med min briller er det kun berettiget, at give begge de herrer ros. Rose Hans Natorp for at - endelig - bringe sejlsporten ned i øjenhøjde. Det han lovede i sit valgprogram, før han blev valgt.
Anders Kristensen har givet KDY kommentarer en faglig vægt, uden nogen forblommede udeladelser. Det er da flot at Anders har kunne komme igen med det.
Når 3 sejlere har været igennem en sådan ulykke, så er det ligegyldigt om de OL kandidater eller fritidsfiskere. Så er det ikke tiden til, at slå de store puler her på bådmagasinet.dk. Ja, det er faktisk min helt private og mangeårige holdning til mit eget erhverv.
Trods den megen kommunikation, ved vi kun at de 2 sejlere er udskrevet, mens den 3 stadig er indlagt. Med den begrænsede viden jeg har om nedkøling og så gennem længere tid i koldt vand, så er 3 kvinden reelt blevet hevet tilbage fra dødsriget, Jeg fornemmer, at vi slet ikke kender sandheden om hendes fremtidsprognose.
Så hvis den holdning giver dig anledning til at mene, at min journalistiske sejlsportsmødom netop er bristet, er det helt ok for mig.
God weekend
Nicolai
P.S: Var du en mand med holdning, så var du også klar til at tage debatten med dit eget og - og rigtige - navn. Det ville styrke dine argumenter markant.
Sendt d. 20-11-2010 kl. 11:18 af Jane Frederiksen, optimor
Tak Nicolai, Respekt, du er den første journalist / skribent, hvor jeg læser nedenstående:
"Når 3 sejlere har været igennem en sådan ulykke, så er det ligegyldigt om de OL kandidater eller fritidsfiskere. Så er det ikke tiden til, at slå de store puler her på bådmagasinet.dk. Ja, det er faktisk min helt private og mangeårige holdning til mit eget erhverv."
Tak for du udviser pli og medfølelse med de 3 piger og deres familier, på en sådan sober måde. Med din bagside i fredags og din kommentar her lørdag morgen, viser du at have formatet som den største sejlsport skribent i Danmark. Tak
Sendt d. 23-11-2010 kl. 18:50 af Jens
Nicolai
Bliver dette ugens bagside????
Økonomien i KDY
Der er sikkert mange medlemmer, som undrede sig over vores direktørs pludselige fratræden i slutningen af oktober måned.
Årsberetningen, som offentliggøres i Sejlsport i næste uge taler sit tydelige sprog: Direktionen har over en længere periode savnet overblikket over klubbens økonomi. Dette blev klart i forbindelse med årsafslutningen per 30. september. Den afslørede mange negative overraskelser og uregelmæssigheder, hvoraf en betydelig del er mere end et år gamle, men var nye oplysninger for bestyrelsen!
Bestyrelsen har løbende været orienteret om, at vi i år måtte forvente et resultat, som var lavere end budgetteret, men dog positivt. Det viste sig imidlertid, at billedet var anderledes og langt værre end ventet. Bestyrelsen vurderede, at direktørens forklaringer var mangelfulde og blev enige med direktøren om dennes fratræden. En videre granskning af forholdende, afslørede et helt uacceptabelt underskud på ca. 3,3 mio. Kr., hvoraf ca. 2,2 mio. Kr. reelt vedrører tidligere år.
Hvor er det gået galt? I KDY har vi valgt at have en professionel ledelse til at udvikle klubbens aktiviteter og dansk sejlsport. En væsentlig del af vore aktiviteter er gode solide kerneaktiviteter som ungdomsarbejde, cruising, kapsejlads, kraftcenter aktiviteter mm.
De større kommercielle aktiviteter som Royal Sailing Academy (RSA) og de større events er en væsentlig årsag til vor organisations struktur. Det er desværre netop direktionens ledelse af disse områder, herunder styring af økonomien, som er gået galt og har påført klubben økonomiske tab. Det er selvfølgelig uacceptabelt. Den økonomiske styring af hele vores virke inklusive RSA og større events skal give os kontrol og overblik. Ikke mindst for fortsat at kunne udvikle vores klub, måske især når det økonomiske klima ændrer sig, som vi har set de seneste par år.
Bestyrelsen har en klar målsætning om at fortsætte udviklingen af klubbens kerneområder og samtidig bringe sejlsport af høj international klasse til Danmark. Derfor er bestyrelsen sammen med gode kræfter og venner af klubben fokuseret på at skabe de økonomiske rammer for at fortsætte dette arbejde.
Til alle vore loyale sponsorer kan vi forsikre om, at vi lever op til alle indgåede aftaler og ser frem til et fortsat godt samarbejde.
Bestyrelsen
Sendt d. 24-11-2010 kl. 12:16 af Nicolai Lassen
Kære Jens
Ja, du har gættet rigtigt. Fredagens bagsside er helliget den seneste udvikling i KDY
På genhør på fredag
Nicolai Lassen
Sendt d. 25-11-2010 kl. 07:14 af Jens
Vi er mange som næsten ikke kan vente på Bagsiden, Hvad får Nicolai ud af skandalerne i KDY? River han bukserne af formand og bestyrelse? Får Morten Lorenzen kniven? Mine forventninger er ihvertfald ret store, for jeg tror Nicolai er den eneste der tør skrive sandheden? Nicolai du må ikke skuffe os
Sendt d. 25-11-2010 kl. 10:57 af Kristian
@ Jens - Nicolai må ikke p.g.a interessekonflikt.
Sendt d. 25-11-2010 kl. 18:08 af Søren Øverup
Hej Kristian. Det bliver jeg heldigvis nød til at afkræfte. Der kommer en - som sædvanlig, skarp kommentar om emnet fra Lassens hånd fredag
Sendt d. 25-11-2010 kl. 18:31 af Birger Frederiksen
Nicolai vil sikkert rose Morten Lorenzen til skyerne og skyde på bestyrelsen som totale klaphatte? Men forhåbentlig har han husket den muntre tone?
Sendt d. 25-11-2010 kl. 18:40 af Jens Anker
Det tør Nicolai ikke, Morten er hængt ud som bedrager i Brixtofte klassen. Nicolai har med garanti haft begge hænder bundet på ryggen, for Bådmagasinet skal ikke risikerer noget overfor KDY.
Men alene det, at der en debat om hvad Nicolai skriver i morgen, viser jo at manden ikke er helt tabt bag en vogn? Så måske bliver han den næste der fyres på Bådmagasinet, og Øverup skriver en beklagelse og undskyldning overfor KDY
Sendt d. 25-11-2010 kl. 18:56 af Per Larsen
Hvor er det lige Morten Lorenzen er hængt ud som bedrager?
Han er blevet afskediget med udgangspunkt i dårlig styring af økonomien. Det har absolut intet med bedrageri at gøre.
Sendt d. 25-11-2010 kl. 19:56 af Jens Anker
check kdy.dk: "Den afslørede mange negative overraskelser og uregelmæssigheder" underskrevet bestyrelsen i KDY, Per Larsen hvordan kan du fortolke det anderledes.
Hvis Nicolai er en mand med mod, så rumsterer han rundt i det udsagn, men det tør nak nok ikke?
Sendt d. 25-11-2010 kl. 21:28 af Per Larsen
"Negative overraskelser" dækker måske over præcis det der står, hvilket på ingen måde behøver at have noget med bedrageri at gøre.
Jeg medgiver at "Uregelmæssigheder" er et mere negativt ord, men jeg synes nu der er lang vej fra at noget er "uregelmæssigt" og så til at tale om bedrageri.
I min verden er bedrageri noget som ikke bare medfører afskedigelse, men også en politianmeldelse. Mig bekendt er Morten Lorenzen ikke politianmeldt.
Helt ærligt synes jeg Morten har fortjent bedre end på denne måde at blive udsat for en udokumenteret heksejagt. Han har så vidt jeg ved gjort en kæmpe indsats for dansk sejlsport og KDY, åbenbart uden helt tilstrækkelig styr på økonomien. Det er helt almindeligt i erhvervslivet. Bare se på alle de virksomheder hvis årsregnskaber på et eller andet tidspunkt har været en skuffelse. Ditlev Engel er jo ikke en bedrager bare fordi Vestas regnskaber har indeholdt negative overraskelser på det seneste.
Så endnu en gang: Hvad med lidt almen sundt fornuft?
Sendt d. 26-11-2010 kl. 07:50 af Erik Andersen
Kan redaktionen ikke se at få bagsinden lagt på, vi er rigtig mange der er meget spændte på hvordan Nicolai har tacklet den penible sag? Jeg tror ikke der er tale om heksejagt, det tror jeg ikke Nicolai vil lægge navn til? Men jeg tror det er en kommentar i kras sovs, og sikkert sandheden? Ellers kommer KDY farende med bål og brand. SÅ lad os læse den NU
Sendt d. 26-11-2010 kl. 08:30 af Morten
Det tør Bådmagasinet ikke, de er i lommen på KDY
Sendt d. 26-11-2010 kl. 09:15 af troels
Du skal se, først kommer Øverød med en tekst, at Nicolai ikke nødvendigvis repræsenterer Bådmagasinets holdninger. Og bagefter, nå KDY´s advokater har pustet sig op, så en beklagelse samme sted fra. Lur mig, de er fuldkommen i lommen på KDY, bådmagasinet er jo også sponsor af KDY
Sendt d. 26-11-2010 kl. 12:43 af Claus Andersen
Der blev helt stille bland kritikkerne af bådmagasinet og den påstand at de skulle være i lommen på KDY?
Dagens bagside bekræfter da det modsatte!
ps: til Troels - han hedder Øverup og ikke Øverød!